site.btaПроектът за магистралата Русе - Велико Търново ще претърпи промени, но към момента не е заплашен, заяви министър Иван Иванов

Проектът за магистралата Русе - Велико Търново ще претърпи промени, но към момента не е заплашен. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, който провери напредъка по изграждане на обходния път на град Бяла, част от магистралата Русе - Велико Търново. 

"Аз, като ръководител на това ведомство, не бих позволил да спира този проект, защото той е изключително важен за свързаността както на региона, така и за международната свързаност на страната, а и специално за Русе, да го превърнем в този икономически център, който на Северна България винаги е бил място. Това е от жизненоважно", каза министърът.

Заедно с Иван Иванов в проверката участваха членът на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Венцислав Атанасов, областният управител на Русе Драгомир Драганов и кметът на Община Бяла Димитър Славов. 

БТА припомня, че по време на шестото заседание на Комитета за наблюдение по програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 г. бе обявено, че 45 процента от финансирането по програмата е предвидено за инвестиции в Северна България. Един от приоритетите е именно магистралата Русе - Велико Търново. 

Официалната първа копка на магистралата между Русе и Велико Търново беше на 3 декември 2023 година, когато тогавашният министър-председател академик Николай Денков заяви, че това ще е един от основните му приоритети. По-рано този месец областният управител на Русе Драгомир Драганов каза, че през март се очаква усилено строителство по проекта. 

Министър Иванов уточни, че геоложките проучвания преди да започнат строително-монтажните работи не са показали проблем с льосови почви в района, в който се изгражда магистралата.  

"Това, което виждаме днес, е технология, която се използва на много места по света. Разликата е, че тук в България ще бъде на голяма дължина и на големи височини. Информацията, която получих от строителя в момента, е, че изпитанията са успешни. След като приключат всички изпитания на различните височини, ще могат да се направят следващи действия, за да се продължи строителството по обхода на град Бяла съгласно изменения проект", каза още министър Иванов.

Той добави, че са финализирани разговорите с инициативата Джаспърс (JASPERS) за осигуряване на допълнително финансиране, с оглед дефицита в държавния бюджет. Все пак Иван Иванов добави, че Министерството на регионалното развитие и благоустройството ще предложи осигуряването на средства за първите два лота. По лот 1 от проекта, включващ трасето от Русе до Бяла, се очаква разрешителното за строеж да е издадено през май, каза още той.

"Цялото трасе трябва да се преизчисли с новата технология с тези насипи, които се направят на различни височини. Може би в рамките на месец може да имаме някакъв окончателен резултат. Най-важно е да излязат наистина пробите, както са заложени по изискванията на съответните институции", каза още министър Иванов.

"В момента строително-монтажните работи по изграждането на тези високи насипи са започнали. Отне малко повече време те да бъдат прецизирани, защото тези височини на тези насипи са в световен мащаб, може би на тази отсечка най-високите и заради това ние трябваше да бъдем сигурни, че новоизграденото трасе ще е устойчиво и дълговечно. Цялото трасе е в льос и по този начин, след като вече тук завършат всичките видове хоби, то ще ни даде доста ускорен темп за изграждането на следващите високи насипи", добави инж. Венцислав Атанасов.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:40 на 30.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация