site.bta"Хюндай" пуска евтин електромобил за японския пазар

"Хюндай" пуска евтин електромобил за японския пазар
"Хюндай" пуска евтин електромобил за японския пазар
Снимка: AP/Gene J. Puskar

Южнокорейската корпорация "Хюндай" (Hyundai Motor) съобщи, че ще представи компактен електромобил за Япония, за да опита да проникне на един пазар, доминиран от местни марки и утвърдени технологии за хибриди и двигатели с вътрешно горене, предаде Ройтерс.

Пускането на модела "Инстър" (Inster) следва опитите на "Тесла" (Tesla) и други чуждестранни марки да навлязат на японския пазар, който засега не приема добре електромобилите. С този си евтин модел "Хюндай" следва стратегия, типична за китайската Би Уай Ди (BYD).

Началната цена на колата от 2,85 милиона йени (18 000 долара) ще бъде най-ниската за компактен електромобил в Япония, доста под струващия 3,63 милиона йени "Долфин" на Би Уай Ди, пуснат през 2023 г.

Най-близо до тази цена в Япония се продава моделът "Сакура" (Sakura) на "Нисан" (Nissan Motor) - 2,60 милиона йени. Това е и най-популярният електромобил в Япония, но дори и от него през миналата година са продадени едва 23 000 броя, или с 40 на сто по-малко, отколкото през 2023 г.

"Инстър", който се появи миналата година и в Европа, след пускането му в Южна Корея като "Каспър илектрик" (Casper Electric) ще бъде достъпен за потребителите в Япония от май.

Южнокорейската компания се върна на японския пазар през 2022 г. само с електромобили и хибриди, след като го беше напуснал през 2009 г. заради слаби продажби.

През 2024 г. "Хюндай" е продал в Япония едва 607 електромобила, а Би Уай Ди - 2223. "Тесла" не съобщава цифри.

Японският автомобилен пазар възлиза на около 4 милиона автомобила годишно.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:03 на 10.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация