site.bta"Хюндай" пуска евтин електромобил за японския пазар
Южнокорейската корпорация "Хюндай" (Hyundai Motor) съобщи, че ще представи компактен електромобил за Япония, за да опита да проникне на един пазар, доминиран от местни марки и утвърдени технологии за хибриди и двигатели с вътрешно горене, предаде Ройтерс.
Пускането на модела "Инстър" (Inster) следва опитите на "Тесла" (Tesla) и други чуждестранни марки да навлязат на японския пазар, който засега не приема добре електромобилите. С този си евтин модел "Хюндай" следва стратегия, типична за китайската Би Уай Ди (BYD).
Началната цена на колата от 2,85 милиона йени (18 000 долара) ще бъде най-ниската за компактен електромобил в Япония, доста под струващия 3,63 милиона йени "Долфин" на Би Уай Ди, пуснат през 2023 г.
Най-близо до тази цена в Япония се продава моделът "Сакура" (Sakura) на "Нисан" (Nissan Motor) - 2,60 милиона йени. Това е и най-популярният електромобил в Япония, но дори и от него през миналата година са продадени едва 23 000 броя, или с 40 на сто по-малко, отколкото през 2023 г.
"Инстър", който се появи миналата година и в Европа, след пускането му в Южна Корея като "Каспър илектрик" (Casper Electric) ще бъде достъпен за потребителите в Япония от май.
Южнокорейската компания се върна на японския пазар през 2022 г. само с електромобили и хибриди, след като го беше напуснал през 2009 г. заради слаби продажби.
През 2024 г. "Хюндай" е продал в Япония едва 607 електромобила, а Би Уай Ди - 2223. "Тесла" не съобщава цифри.
Японският автомобилен пазар възлиза на около 4 милиона автомобила годишно.
/СС/
news.modal.header
news.modal.text