site.btaОколо Коледа в супермаркетите във Великобритания са похарчени 13 млрд. британски лири, сочи проучване
Най-голямата верига супермаркети във Великобритания "Теско" (Tesco), втората по големина "Сейнсбърис" (Sainsbury's) и магазините към британското подразделение на германската корпорация "Лидл" (Lidl) са постигнали най-голям ръст на продажбите през есента на 2024 г. и през празниците около Коледа. Това сочат данни, представени днес от компанията за маркетингови и пазарни проучвания "Кантар" (Kantar) и цитирани от Ройтерс.
Продажбите в британските магазини на "Теско" са се повишили с 5 на сто, тези в супермаркетите на "Сейнсбърис" - с 3,5 на сто, а при "Лидл" са нараснали с 6,6 на сто.
Третата по големина верига супермаркети във Великобритания "Асда" (Asda) е изостанала спрямо своите конкуренти. През 12-те седмици до 29 декември 2024 г. продажбите й са спаднали с 5,8 на сто в сравнение със същия период на 2023 г.
Лидерът "Теско" е увеличил своя пазарен дял до 28,5 на сто, сочат още данните на "Кантар".
Инфлацията, която отразява динамиката на цените на хранителните стоки в британските супермаркети, се е повишила през четирите седмици до 29 декември до най-високото си равнище от май 2024 г. насам - 3,7 на сто на годишна основа. През същия период на декември в британските супермаркети са били похарчени 13 млрд. британски лири (15,66 млрд. евро).
/СС/
news.modal.header
news.modal.text