site.btaПрез 2025 г. технологиите вече няма да са опция, а необходимост за успех в туристическия сектор, сочи проучване
През 2025 г. технологиите вече няма да са опция, а необходимост за успех в туристическия сектор. Дигиталната трансформация не само ще намали разходите и оптимизира работата на служителите, но и гарантира по-добро потребителско изживяване за клиентите. За да останат конкурентни, компаниите трябва да използват технологиите като основен двигател на своето развитие и адаптация към динамичните нужди на пазара. Това се посочва в проучване на URBO Studio – доставчик на софтуерни решения в сферата на туризма и "смарт" инфраструктура за градска среда, получено днес в БТА.
Дигиталната трансформация носи значителни ползи и за разходите чрез автоматизиране на процеси като мигновено издаване на билети, управление на потока от посетители и проследяване на наличности и капацитет на зали и терени в реално време. Бизнесите, които използват подобни технологии, отчитат намаление на оперативните разходи с 25 на сто, което в дългосрочен план е стратегическо предимство, се изтъква в проучването.
Какво очакват туристите
Днешните туристи очакват лекота и бързина във всеки аспект от своето преживяване - лесна покупка, без значение от услугата. През 2023 г. приблизително 82 на сто от всички резервации за пътувания са направени онлайн чрез мобилно приложение или уебсайт, което подчертава ключовата роля на дигиталните решения, се отчита в проучването. От резервирането на билети за музеи или атракции до получаването на персонализирани препоръки за събития, стремежът към задоволяване на очакванията на съвременния потребител трансформира цялата индустрия. Проучване от 2024 г. показва, че 72 на сто от потребителите са по-склонни да изберат услуга или продукт от бизнес, който предлага
онлайн и интуитивен достъп до своите услуги, пред такъв, който не го прави.
Ефектите от навлизането на технологиите
Използването на технологични решения за предлагане на пътувания, продажба на събития, както и контрол на достъпа до туристически обекти се е увеличило с близо 40 на сто през 2023 година, се посочва в проучването.
В хотелския сектор се наблюдава над 20 на сто ръст в интеграцията на различни софтуери за оптимизация на работни задачи, както и продажби онлайн и на място чрез вендинг машини на самообслужване или QR кодове за бърза покупка.
Дигиталните градски карти увеличават посещенията на музеи и атракции с над 15 на сто, тъй като съчетават комбинирани оферти от атракции, културни обекти, събития и други градски услуги. Тук ползите за бизнеса и общините са повече приходи и създаване на цялостни предложения, които освен по-атрактивни, често са и ценово по-изгодни за туристите, отбелязват авторите на проучването.
Атракциите, които интегрират системи за контрол на достъп, отчитат увеличение на удовлетвореността на посетителите с над 20 на сто. Причината за това е по-краткото време за изчакване на входа и по-бързата валидация на билети.
Туристическият сектор в България
Туристическият сектор в България се сблъсква с голяма конкуренция както на международно, така и на местно ниво. За да останат конкурентни, бизнесите трябва не само да привлекат повече международни туристи, но и да работят в посока адаптиране на своите услуги към бъдещите тенденции, за да задържат и българските туристи, смятат авторите на проучването, като отбелязват, че през 2024 г. година тенденцията сочи към чужбина, където огромен брой българи предпочитат да пътуват и дори да прекарват празниците.
Чрез навлизането на дигиталните услуги, които осигуряват информираност за специални събития или отстъпки и лесен достъп до онлайн резервации, както и включване на виртуални турове, българският туризъм може значително да модернизира сектора, подобрявайки качеството на обслужване и удовлетвореността на клиентите. По този начин се насърчава местният туризъм в страната, а не извън нея, изтъкват авторите на допитването.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text