site.btaСпоред Асоциацията за защита на потребителите повишаването на цени на услуги от мобилния оператор "Йеттел България" е незаконно

Според Асоциацията за защита на потребителите повишаването на цени на услуги от мобилния оператор "Йеттел България" е незаконно
Според Асоциацията за защита на потребителите повишаването на цени на услуги от мобилния оператор "Йеттел България" е незаконно
Снимка: "Йеттел България"

Според Асоциацията за защита на потребителите (АЗП) повишаването на цени на услуги от мобилния оператор "Йеттел България" е незаконно. 

"Това е скандално поведение на мобилния оператор, което този път не е свързано с инфлация или иконимически процеси. Не е ясно защо предприема непоисканото от клиентите подобряване и оскъпявате на плановете и какви са аргументите му", коментира председателят на АЗП Пейо Майорски, цитиран в съобщение на организацията.

От АЗП допълват, че ще подадат сигнали в Комисията за защита на потребителите (КЗП), Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), като ще настояват за санкции. Според Майорски клиентите трябва да си поискат неустойки за нарушаване на договорите, защото това е нелоялна търговска практика.

От АЗП припомнят, че законодателството забранява доставка на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са заявени от потребителите. Съгласно чл. 62, ал.1-ал.3 от Закона за защита на потребителите се забранява доставката на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.

При доставка на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставяне на услуги, които не са поръчани от потребителя, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил, посочват от АЗП.

БТА припомня, че КРС започна проверки на "Йеттел България" с цел установяване на качеството и техническите параметри на променените услуги. Съобщението на КРС е публикувано на интернет страницата на регулатора.

От КЗП съобщиха по повод анонсираното от мобилния оператор "Йеттел България" ЕАД повишение на цените на услуги, че абонатите имат право да прекратят договора си без допълнителни разходи.

"Йеттел България" обяви, че вдига цените от 5 януари 2025 г., като месечните такси за мобилна услуга се увеличават с 2 или 3 лева. Абонатите на оператора вече получават известия за тази промяна, както и че ще се увеличат и цените на "услугите по договор". Анонсираното от мобилния оператор увеличение на цените на услугите се извършва на основание Закона за електронните съобщения, в който е предвидена възможност за операторите да изменят условията на потребителските договори.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 00:56 на 18.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация