site.btaДоставката на услуги срещу заплащане, когато те не са били заявени от потребителите, е законово забранено, съобщиха от КЗП
Във връзка с намерението на "Йеттел България" ЕАД да извърши едностранно и без изрично искане и съгласие на клиентите си възмездни подобрения по техните абонаментни планове чрез добавяне на повече национални минути и по-бърза скорост на интернета, Комисията за защита на потребителите (КЗП) напомни, че действащото законодателство забранява доставката на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са били заявени от потребителите.
КЗП припомня, че съгласно чл. 62, ал.1-ал. 3 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП):
1. Забранява се доставката на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставянето на услуги на потребител срещу заплащане без искане от негова страна.
2. При доставка на стоки, както и на вода, газ, електрическа енергия, централно отопление, цифрово съдържание или предоставяне на услуги, които не са поръчани от потребителя, той не е длъжен да възстанови стоката и не дължи заплащане на стоката или услугата на този, който я е изпратил или предоставил.
3. Липсата на отговор от страна на потребителя относно доставката на стоки и услуги по ал. 1 не се смята за съгласие".
Въпреки че намерението само по себе си не осъществява състав на административно нарушение, председателят на КЗП Мария Филипова предупреди, цитирана в съобщението, че административните нарушения, доколкото ограничават свободния избор на потребителите, биха могли да се разглеждат и като агресивни нелоялни търговски практики.
За нарушение на чл.62, ал.1 от ЗЗП, когато са извършени от юридически лица и еднолични търговци, законът предвижда имуществена санкция в размер от 1000 до 3000 лв., уточняват от КЗП.
БТА припомня, че вчера от КЗП съобщиха по повод анонсираното от мобилния оператор "Йеттел България" ЕАД повишение на цените на услуги, че абонатите имат право да прекратят договора си без допълнителни разходи, след като мобилният оператор обяви по-високи тарифи заради подобрени услуги.
Комисията за регулиране на съобщенията днес публикува съобщение на интернет страницата си, че проверява "Йеттел България" ЕАД с цел установяване на качеството и техническите параметри на променените услуги.
/СС/
news.modal.header
news.modal.text