site.btaНад 180 000 лева са дарили клиентите на "Лидл България" в инициативата "Капачки за бъдеще" в подкрепа на детското здраве

Над 180 000 лева са дарили клиентите на "Лидл България" в инициативата "Капачки за бъдеще" в подкрепа на детското здраве
Над 180 000 лева са дарили клиентите на "Лидл България" в инициативата "Капачки за бъдеще" в подкрепа на детското здраве
Снимка: "Лидл България"

Над 180 000 лева дариха клиентите на "Лидл България" в инициативата "Капачки за бъдеще" в подкрепа на детското здраве една година след началото на съвместното партньорство между търговската верига и фондация "Лазар Радков". Това съобщават от "Лидл".

Над 165 000 лева от сумата е събрана чрез автоматите за обратно приемане на пластмасови бутилки и кенове в магазините на "Лидл", а още 15 000 лева е стойността на капачките, събрани в търговската мрежа на веригата. Това представлява около 18 тона или приблизително 18 милиона капачки, изчисляват от "Лидл".

Събраните средства са предназначени за различни дейности в подкрепа на детското здраве, които фондация "Лазар Радков", основател на кампанията, инициира и развива. 

В съобщението се припомня, че над 52 000 лв. вече са вложени в осигуряването на медицинско оборудване за родилни, неонатологични и детски отделения в болниците в Перник, Монтана, Видин и Силистра. Закупени са реанимационни и болнични легла, апарати за обдишване, кислородни палатки и друго оборудване за нуждите на лечебните заведения. Посочва се още, че фондация "Лазар Радков" е в процес на разговори и с други болници от цялата страна за установяване на конкретните им нужди от оборудване, които фондацията да подпомогне.

От "Лидл" обясняват, че даренията, събрани благодарение на партньорството им с фондацията, ще бъдат използвани и за разширяване и надграждане на проекта за обучения по първа помощ на ученици, който Лазар Радков и екипът му развиват през последната година. До момента са обучени над 8000 деца, като амбицията е за още поне 40 000 деца в рамките на предстоящата 2025 година, а първите училища, в които предстоят новите обучения, са столичните 133 СУ "Черноризец Храбър" и 20 ОУ "Тодор Минков".

Предвижда се с част от събраните средства фондация "Лазар Радков" да финансира и създаването на минимум пет младежки спасителни клуба с цел обучаване на млади хора за действия при бедствия и извънредни ситуации, които след това ще бъдат обучаващи на следващите групи младежи.

От "Лидл" отчитат още, че от края на март 2023 г., когато започна пилотният им проект, досега са върнати над 50 млн. опаковки, което се равнява на 500 тона PET и 215 тона алуминий. 

"През годините сме доказали - чрез инициативите, които реализираме и подкрепяме, че за нас като компания, приносът към обществото е много важен приоритет. Своеобразната платформа за дарения, която предоставяме чрез автоматите за връщане на пластмасови бутилки и метални кенове, е ключов инструмент в тази посока. Чрез нея лесно и докато се грижат за чистотата на природата, хората могат да подпомагат и различни социални каузи", каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", цитирана в съобщението. Тя благодари на всички клиенти на веригата, избрали да подкрепят детското здраве и изразява увереност, че този резултат е показателен за това, че българите са отворени към подобен тип дарителство и грижа за околната среда, както и че занапред възможностите и ползите могат само да се умножават и надграждат.

"Искам да благодаря на всички, които даряват чрез автоматите на "Лидл", за тяхната ангажираност и на самата компания за подкрепата и доверието. Събраните средства са инвестиция в здравето на децата. Вярвам, че с тези резултати ще мотивираме още повече хора да връщат опаковките си и да правят добро", посочи Лазар Радков, основател на инициативата "Капачки за Бъдеще".

"Дарените средства са безценна подкрепа за нашата болница. С тях успяхме да осигурим модерно медицинско оборудване, което значително подобрява условията за грижа и лечение на най-малките ни пациенти. Благодарим на всички, които избраха да направят това дарение, както и на фондация "Лазар Радков" и "Лидл България" за визионерската инициатива", коментира Емил Ненков, директор на МБАЛ "Рахила Ангелов" в Перник.

"Обученията, които успяхме да реализираме благодарение на кампанията "Капачки за бъдеще" и това партньорство, са изключително ценни за нашите ученици. Те не само придобиват знания и умения, които могат да спасят живот, но и развиват отговорност и готовност да помагат на другите. Вярваме, че инвестицията в тяхното образование и подготовка е инвестиция в едно по-добро бъдеще. Благодарим на всички, които направиха възможна тази инициатива", каза Евелина Станулова, педагогически съветник към училище 71 СУ "Пейо К. Яворов" в Казичене.

 

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:55 на 26.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация