site.btaЖелезопътните линии в Югоизточния район на България са сред най-електрифицираните в ЕС, по данни на Евростат

Железопътните линии в Югоизточния район на България са сред най-електрифицираните в ЕС, по данни на Евростат
Железопътните линии в Югоизточния район на България са сред най-електрифицираните в ЕС, по данни на Евростат
Графика: Евростат

На територията на Европейския съюз през 2022 г. е имало около 202 100 км железопътни линии. От тях над половината (56,9 процента) са били електрифицирани, съобщи днес на официалната си страница Евростат.

Днес се отбелязва Световният ден на устойчивия транспорт, посочва европейската статистическа агенция.

Разгледано по региони, в 6 региона на ЕС практически всички (100 процента) от железопътните линии са електрифицирани: в испанските региони Навара, Ла Риоха и Балеарските острови, нидерландските региони Дренте и Флеволанд и региона на хърватската столица Загреб.

Поне 95 процента от железопътната мрежа е електрифицирана в други 8 региона: Люксембург, столиците на Полша, Швеция и Франция, българския Югоизточен район, както и Лигурия и Умбрия в Италия и Утрехт в Нидерландия.

В България общата дължина на железопътната мрежа през 2022 г. е възлизала на 4029 км, от които 3005 км са били електрифицирани, сочи справка на БТА в база данните на Евростат.   

Електрифицираните железопътни линии предлагат редица предимства пред дизеловите влакове, движещи се по неелектрифицирани линии. Те обикновено имат по-ниски експлоатационни разходи, отделят по-малко емисии (особено ако се захранват от възобновяеми енергийни източници) и шум, подобрена е производителността и енергийната ефективност.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:25 на 28.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация