site.btaГоворейки за достъпен туризъм, трябва да говорим за целия пакет на почивката, посочи експерт на форум в София

Говорейки за достъпен туризъм, трябва да говорим за целия пакет на почивката, посочи експерт на форум в София
Говорейки за достъпен туризъм, трябва да говорим за целия пакет на почивката, посочи експерт на форум в София
БТА, София (24 октомври 2024) Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) събира представители на 25 национални сдружения на туроператори от европейски държави на двудневен международен форум в хотел „Интерконтинентал". Участват председателят на АБТТА Димитрина Горанова, зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева и президента на ECTTA Франк Оостдам (Frank Oostdam).Снимка: Благой Кирилов/БТА (ПБ)

Рос Каладайн, ръководител бизнес поддръжка във VisitEngland, заяви, че когато хората с увреждания пътуват, имат много повече съображения и различни изисквания за достъп. По думите му, говорейки за достъпен туризъм, трябва да говорим по-широко, за целия пакет на почивката - пътуването до дестинацията, настаняването, времето там, атракциите, връщането вкъщи. Каладайн взе участие в двудневния международен форум, организиран от Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), който се провежда в столичния хотел "Интерконтинентал".

Според Каладайн, когато става дума за хора с увреждания, трябва да се разглежда всеки случай индивидуално. По думите му за хората в инвалидни колички има най-голямо значение планирането на почивка, защото е необходимо да има осигурен достъп, но въпреки това, според проучване, 63 процента от запитаните казват, че уврежданията им оказват влияние върху избора им за почивка.

Каладайн посочи още, че хората с увреждания често не пътуват сами, а имат асистент.

Той цитира данни, според които само 2 процента от пътуванията за Англия през 2023 г. са били на хора с увреждания и техните придружители.

Каладайн заяви, че достъпността е възможност, не само отговорност. Трябва да премахнем бариерите - физическите бариери, бариерите по отношение на персонала, както и дигиталните бариери, посочи той.

По думите му трите стълба на успешния бизнес са фокус върху преживяването на клиента, физическата достъпност и информацията.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:03 на 25.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация