site.btaКомпанията "dm България" отчита оборот от 397,7 млн. лева за финансовата 2023/2024 г.

Компанията "dm България" отчита оборот от 397,7 млн. лева за финансовата 2023/2024 г.
Компанията "dm България" отчита оборот от 397,7 млн. лева за финансовата 2023/2024 г.
Снимка: Анелия Цветкова/БТА

Компанията за дрогерийни продукти "dm България" отчита ръст в оборота от над 28 процента през изминалата финансова година (1 октомври 2023-30 септември 2024 г.) спрямо предходната година, до 397,7 млн. лева. Това каза председателят на Борда на управителите на "dm България" Андрей Петров на годишната пресконференция на компанията.

"dm България" отбелязва тази година 15 години от дейността си на българския пазар. 

Резултатите показват, че инвестициите за финансовата 2023/2024 също нарастват и надхвърлят 14 млн. лeва., което е ръст от 23,9 процента. Значителна част от тях са за развитието на магазинната мрежа, която е разширена до 114 обекта в 44 града в страната, със седем повече спрямо предходната година. Компанията има 1475 служители, което е с 15,5 процента повече спрямо 2022/2023 г.

"dm България" е част от Групата за търговия с дрогерийни стоки dm-drogerie markt, оперираща в Германия и Централна и Източна Европа (ЦИЕ). Подгрупата Австрия и ЦИЕ, без Германия и Полша, която обхваща 12 държави от региона, включително България, отчита ръст на оборота за финансовата 2023/2024 г. от 16,5 процента до 5,25 млрд. евро. Този оборот е реализиран в 1947 магазина от над 28 300 служители, беше отчетено още на пресконференцията.

От компанията декларираха, че през следващата година заедно с отварянето на нови магазини ще продължат и с модернизацията на съществуващите, които поетапно се обновяват и разширяват там, където е възможно. Те отчетоха и инвестициите в нов изглед на фасадите, иновативни акценти в дизайна и цялостно подобряване на атмосферата в магазините, в които месечно пазаруват почти 1,6 млн. души. 

Андрей Петров отбеляза и дейността на компанията в областта на енергийната ефективност и намаляването на въглеродния отпечатък. През финансовата 2023/2024 година dm успя да въведе LED осветление във всички свои магазини и разположи фотоволтаична система на покрива на Разпределителния си център, която ще покрива част от нуждите на сградата. Компанията има фотоволтаици на още два свои обекта - в София и в Кърджали, и използва "зелена" енергия в 100 процента от обектите, за които има директен договор с доставчика на електроенергия, отбеляза Петров.

Планира се и разполагане на каси на самообслужване в избрани магазини, като Андрей Петров съобщи, че това започва от настоящата финансова година. Започваме да вкарваме каси на самообслужване като за календарната 2025 г. сме планирали пилотно това да се случи в шест магазина в страната и след това поетапно, според възможностите и площта на магазините, каза той като обясни, че ще направят всичко възможно да предоставят и това удобство на клиентите си.

"Ще продължим и в следващите години да работим за още по-близка и устойчива връзка с клиентите - както на рационално, така и на емоционално ниво. Нашата цел е и в бъдеще да хармонизираме противоположностите в света на съвременната търговия, като преодоляваме успешно "или/или" дилемите, като например "ниски цени или качество и устойчивост". Ще го постигнем, като предлагаме едновременно ценова стабилност, добре подбран асортимент и приятна атмосфера за пазаруване с привлекателни магазини и отзивчиви служители. Дигитализацията и устойчивото развитие също остават в центъра на нашата стратегия за развитие", каза председателят на Борда на управителите на "dm България".

От компанията регистрират ръст от близо 53 процента в онлайн продажбите и увеличение от около 55 процента на поръчките през онлайн магазина и приложението Моят dm през финансовата 2023/2024 г. По думите на Цонка Иванова-Терзиева, управител на "dm България" с ресор "Маркетинг и снабдяване", основен двигател на тези ръстове е приложението Моят dm-App. Според данните през финансовата 2023/2024 г. изтеглянията на приложението са се увеличили с 66 процента спрямо предходната финансова година, като през него са минали 64 процента от всички онлайн поръчки, а от май тази година в приложението има и функционалност за редовни клиенти. 

Тя цитира данни от проучване на австрийската маркетинг агенция "Спектра" (Spectra), проведено онлайн през септември тази година сред 1498 потребители, което показва, че силните страни на марката dm са разнообразният асортимент, доброто съотношение цена-качество, дружелюбните и отзивчиви служители, високото качество и добрата подредба на магазините, в които е лесно да се ориентираш. 

От "dm България" отчетоха и разширяването на своя Разпределителен център през финансовата 2023/2024 г., в резултат на което складовата площ е увеличена почти два пъти до над 19 000 кв. м, рампите на съоръжението са удвоени, площта за приемане на стока - утроена, а капацитетът за складиране е за над 5000 двуметрови палетоместа повече. Като част от проекта е увеличена и зоната за обслужване на онлайн поръчките на територията на Разпределителния център.

От компанията отблязаха и своите програми и инициативи, свързани с личностното и професионално развитие на екипа през изминалата финансова година, както и подкрепата за социално значими каузи. 

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 15:01 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация