site.btaБългаро-японските туристически връзки навлизат в нов етап, съобщи ресорното министерство
Служебният министър на туризма на България Евтим Милошев подписа исторически, както го определя министерството, Меморандум за сътрудничество с Японската агенция по туризъм, с който се поставя основата за по-активни туристически връзки между двете страни. Меморандумът, който е плод на шестгодишна подготовка, цели не само да увеличи туристопотока между България и Япония, но и да даде възможност за засилване на сътрудничеството на международно ниво в рамките на Световната организация по туризъм към ООН (СОТ), информират от ведомството.
Като четвъртата по големина икономика в света, Япония е стратегически партньор в сферата на туризма. Министър Милошев подчерта, че Япония отдавна познава България чрез своите иконични символи – киселото мляко и розовото масло, както и чрез популярната фигура на Котоошу (както е известен в сумото българинът Калоян Махлянов, бел. ред). "Но потенциалът за привличане на японски туристи е много по-голям. Нашата цел е да осигурим възможност за директни полети", сподели министър Милошев.
България е представена със специален национален щанд на едно от най-престижните събития в света на туризма – Tourism Expo Japan 2024, което се провежда в Токио в периода 26 – 29 септември 2024 г. Страната ни участва и с представители на Столична община и община Пловдив, както и с водещи български туроператори, които целят да осъществят директни контакти с представители на японската туристическа индустрия, за да бъде изградено дълготрайно партньорство за реализация и изпълнение на различни дейности, свързани с туризма и популяризирането на България като туристическа дестинация в страната на изгряващото слънце.
По време на официалното откриване на изложението, министър Милошев, придружен от българския посланик в Япония Мариета Арабаджиева, подчерта важността на културно-историческото наследство на България като атрактивен туристически продукт за японския пазар.
В рамките на посещението си в Япония министър Милошев проведе ключови двустранни срещи с колегите си министри на туризма от Гърция и Черна гора – Олга Кефалояни и Симонида Кордич, съобщават от Министерството. Обсъжданите теми включваха възможности за сътрудничество в региона на Балканите и съвместни усилия за привличане на повече туристи от далечни пазари като Япония.
Разширяване на българската туристическа идентичност бе една от целите на посещението на министъра на туризма. "Киселото мляко с бранд България е направило името на страната ни изключително разпознаваемо в Япония през последните 50 години", отбеляза министър Милошев. "Можем да надградим върху това наследство, разказвайки България като дестинация с уникални културно-исторически забележителности, СПА и уелнес курорти, богата кухня и отлично вино, както и впечатляващи природни забележителности", допълни той.
България е дестинация, която има хилядолетна история, предлага незабравимо пътешествие отвъд познатите вече в Япония символи и в съчетание с богатата си природа, разкрива пред японските туристи разнообразие от автентични преживявания и ги приканва да открият нови аспекти на страната ни, напомнят от Министерството и изтъкват, че подписването на настоящия Меморандум отбелязва нов етап в развитието на българо-японските туристически връзки, който ще насърчи обмена на туристи и ще открие нови перспективи за сътрудничество.
В края на миналата седмица от Министерството информираха за визитата в Япония на Евтим Милошев. Служебният министър на туризма проведе работни срещи с водещите японски медии Fuji TV и Kanagawa TV. Бяха обсъдени възможности за промотиране на България като туристическа дестинация за японските туристи и обмен на предавания с български телевизии, съобщиха вчера от ведомството.
/СЛС/
news.modal.header
news.modal.text