site.btaФренско-българската търговска и индустриална камара вижда голям потенциал в двустранното сътрудничество

Френско-българската търговска и индустриална камара вижда голям потенциал в двустранното сътрудничество
Френско-българската търговска и индустриална камара вижда голям потенциал в двустранното сътрудничество
Лого: Френско-българска търговска и индустриална камара

Множество са областите на сътрудничество и търговия между Франция и България днес, а отличните резултати на търговския баланс свидетелстват за големия потенциал, както и мрежата на Френско-българската търговска и индустриална камара (ФБТИК), която наброява вече над 300 членове. Това съобщиха от пресцентъра на Камарата във връзка с отбелязването вчера на 145 години българо-френски дипломатически отношения, организирано от  ФБТИК, съвместно с Посолството на Франция в България и посланик Жоел Мейер. Ролята на компаниите за развитието на двустранните отношения е била акцент в честването на годишнината.

"Днес нашата ФБТИК наброява повече от 300 членове и повече от 10 000 служители, но това е едва началото, защото нашите цели за растеж са амбициозни и обещаващи", каза председателят на ФБТИК Стефан Делайе.

Сред специалните гости на приема в резиденцията на Франция в София бяха Лоик Ерве, заместник-председател на Сената във Франция, Оливие Кадик, сенатор представляващ французите, живеещи в чужбина, а от българска страна Илияна Йотова, вицепрезидент на България, служебни министри, заместник-министри, представители на агенции, бизнес организации, Столичната община.

"За мен Френската република ще продължи да бъде един от двигателите на Европейския съюз", каза Илияна Йотова и допълни, че днес Франция е сред водещите търговски и икономически партньори на България, като благодари на ФБТИК за приноса ѝ за развитието на двустранните отношения, посочват от Камарата.

Още от самото начало на установяване на дипломатически отношения през 1879 г., Франция играе важна роля в изграждането на модерната българска държава, изтъкват от ФБТИК. През този период френски предприемачи създават фабрики и полагат основите на нови икономически сектори. Френският капитал дава силен тласък на развитието на модерната инфраструктура, по-специално на строителството на железопътни линии и пътища и благоустрояването на редица български градове.

В края на XIX в. френска компания и френски специалисти построяват първата българска електроцентрала в Панчарево. През 1966 г. се поставя началото на производството на автомобили в България: сглобяване на Bulgarrenault (сътрудничество между Renault и държавната компания Bulet (военна промишленост). През 1969 г. е осъществен първият
полет между Париж и София от "Ер Франс" (Air France).

В рамките на сътрудничество между българското правителство и френската "Сосиете дез Аркс" през 1983 г. е стартиран проект за развитие на курортите за зимни спортове Боровец и Пампорово. Патрик Фавр, основател на ФБТИК и негов настоящ почетен председател, е бил ръководител на строителството на хотел "Рила" в Боровец.

Като част от модерната история, големите френски инвестиции в България се разделят на три големи групи в периодите 1990-1999 г., 2000-2008 г. и 2013-2024 г.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:20 на 18.09.2024 Новините от днес

За „Стартъпи и иновации“ и изпуснатия исторически шанс България да получи ресор „Енергетика“, коментира Цветелина Пенкова, първи зам.-председател на Комисията по промишленост, изследвания и енергетика пред Десислава Минчева в предаването "Тази сутрин" по БТВ

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация