site.btaВ най-голямата сделка на телеком пазара в САЩ за годината "Върайзън" придобива "Фронтиър комюникейшънс" за 20 млрд. долара

В най-голямата сделка на телеком пазара в САЩ за годината "Върайзън" придобива "Фронтиър комюникейшънс" за 20 млрд. долара
В най-голямата сделка на телеком пазара в САЩ за годината "Върайзън" придобива "Фронтиър комюникейшънс" за 20 млрд. долара
Снимка: AP/Matt Rourke

Телекомуникационната компания от САЩ "Върайзън" (Verizon) обяви, че е постигнала сделка да придобие своя конкурент "Фронтиър комюникейшънс" (Frontier Communications) за 20 млрд. долара, които ще бъдат платени изцяло с пари в брой, предаде Ройтерс. Това се случва в момент, в който телекомът, който има предимно присъствие на мобилния пазар, иска да разшири своята оптична мрежа за високоскоростен интернет.

Това е най-голямата сделка на телеком пазара в САЩ за годината.

След обявяването на споразумението акциите на "Фронтиър комюникейшънс" спаднаха с повече от 9 на сто в днешната предпазарна търговия, след като вчера се повишиха с над 40 на сто, а тези на "Върайзън" се покачиха с около 1 на сто.

"Върайзън" предложи 38,50 долара за притежавана акция на "Фронтиър комюникейшънс", което оценява придобиваната компания с 37,3 на сто над нивото на затваряне на акциите й на 3 септември, преди да се появят съобщения за потенциалното придобиване.

Придобиването, което се очаква да приключи след около 18 месеца, ще помогне на "Върайзън" да се конкурира по-успешно с Ей Ти енд Ти (AT&T) и други телекоми в САЩ.

"Фронтиър" има 2,2 милиона абонати на оптични трасета в 25 щата, което ще се комбинира с около 7,4 милиона клиенти на "Файъс" (Fios), която е подразделение на на "Върайзън" в девет щата и столицата Вашингтон.

Оптичната мрежа на "Върайзън" е до голяма степен в североизточните и средноатлантическите региони, докато покритието на "Фронтиър комюникейшънс" обхваща множество щати в Средния запад, Тексас, Калифорния и други.

"Придобиването на "Фронтиър комюникейшънс" е стратегическо решение. То е възможност да станем по-конкурентоспособни на повече пазари в САЩ", каза главният изпълнителен директор на "Върайзън" Ханс Вестберг в изявление.

Предвижда се сделката да оптимизира разходи в размер на 500 млн. долара годишно.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:26 на 05.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация