site.btaКЗП предупреди потребителите да бъдат внимателни при покупки извън търговски обекти по време на презентации

КЗП предупреди потребителите да бъдат внимателни при покупки извън търговски обекти по време на презентации
КЗП предупреди потребителите да бъдат внимателни при покупки извън търговски обекти по време на презентации
Снимка: Красимир Николов/БТА, архив

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова призова гражданите да се запознаят със своите права и задължения преди сключването на договор по време на презентации извън търговския обект, съобщиха от пресцентъра на Комисията. 

"За да се привлекат потребителите, се организират специални презентации в хотели, офиси, клубове, щандове за изложения, по време на спортни събития и други", обясни Филипова, цитирана в съобщението.

Тя акцентира, че потребителите трябва да са много внимателни при сключването на договори за покупка на стоки, защото договорът влиза в сила от момента, в който доставчикът е получил съгласието на потребителя в писмена форма.

"Този метод на търговия често е насочен към хора от пенсионна възраст, поради което те трябва да са особено внимателни, когато купуват стоки извън търговския обект, защото служителите, които презентират стоките, са добре обучени професионалисти и могат да бъдат много убедителни", допълни тя, цитирана от пресцентъра на КЗП.

Председателят на КЗП припомни на потребителите, че те не са поканени на събитията, организирани от търговеца, за да им бъдат предоставени безплатни подаръци, а целта е те да закупят определени, най-вероятно скъпоструващи стоки, най-често на кредит. "В тази връзка гражданите трябва добре да обмислят и преценят дали продаваната стока им е необходима и дали е по джоба им", каза Филипова. Тя подчерта, че тези покупки много често са свързани с теглене на значителен кредит, а това затруднява упражняването на право на отказ от договора.

Потребителят има право да се откаже от сключения договор и да върне закупената стока в 14-дневен срок от датата на получаването ѝ. "Преди да върнете стоката, трябва да информирате търговеца, че се отказвате от сключения договор", допълни още Филипова и акцентира, че комуникацията трябва да бъде писмена - по имейл или с писмо по поща или куриер, защото телефонните разговори трудно могат да бъдат доказани. Също така стоката до търговеца да не се изпраща с наложен платеж, защото той не е длъжен да я заплати и може да откаже приемането ѝ. Търговецът следва да възстанови сумата за покупката по начина, по който е заплатена, в 14-дневен срок от получаването ѝ обратно.

БТА припомня, че КЗП призова вчера потребителите да бъдат внимателни, когато пазаруват в социалните мрежи и платформи заради рисковете, които съществуват при този вид търговия. 

Трудно, а в повечето случаи и невъзможно е да се установи кой е търговецът, затова е важно внимателно да се обмисля и проверява всяка онлайн покупка от социалните мрежи и платформи. Ако сте закупили продукт от социалните мрежи, има вероятност да не получите стоката, да получите съвсем различни или некачествени продукти, да не можете да върнете покупката и да получите обратно парите си, както и да не можете да предявите рекламация при повреда или несъответствие на продукта, предупредиха от КЗП.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:24 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация