site.btaИталия остава лидер в производството на суперяхти и бизнесът се разраства

Италия остава лидер в производството на суперяхти и бизнесът се разраства
Италия остава лидер в производството на суперяхти и бизнесът се разраства
Снимка: Пиксабей

Италия е лидер в производството на суперяхти и бизнесът преживява бурен разцвет, за което свидетелства непрекъснатото разширяване на корабостроителниците в Специя, пише бизнес изданието "Виртшафтсвохе".

Районът около това италианско пристанище е познат на туристите най-вече с живописните селца Чинкуе Тере, оглеждащи се в лазурно синьото море от крайбрежните скали. Гледката е още по-впечатляваща от борда на яхта, както свидетелстват десетките плавателни съдове, полюляващи се в околните заливи. Не малко от тях са построени в района на Специя - в "Залива на поетите", получил името си през 19 век заради летуващите тук писатели, се строят повече големи яхти, отколкото където и да било другаде. 

В днешно време заливът е един от центровете на италианското корабостроене, като на територия от около  3 км са разположени водещите корабостроителници за луксозни плавателни съдове в света. 

Общо 47,6 процента от продаваните в целия свят луксозни яхти с дължина над 24 метра идват от Италия. През 2023 г. италианските корабостроителници са отчели оборот от близо 8 млрд. евро, от които 1 млрд. евро - от износ. Италианското корабостроене се развива в два региона – разположените край Пиза, Тоскана, крайбрежни градове Ливорно и Виареджио, и Специя. 

Бизнесът в момента е в разцвет, ясно видим по доковете на корабостроителницата "Санлоренцо" (Sanlorenzo). На юг от нея започва корабостроителницата "Рива", където в момента се извършва значително разширяване. Най-голямото в света единично предприятие в бранша е семейната компания "Азимут Бенети" (Ayimut Benetti), която отчита оборот от 1,3 млрд. евро. 

Сред световните лидери са и три дружества, чиито книжа се търгуват на борсите: група "Ферети" (Ferretti) с марки като "Рива" (Riva), "Пършинг" (Pershing) и "Итама" (Itama“) и оборот от 1,2 млрд. евро, група "Санлоренцо" с оборот от 900 млн. евро, както и "Италиън сий груп" (Italian Sea Group) с марките "Перини" (Perini), "Текномар" (Tecnomar) и "Пичиоти" (Picchiotti) и оборот от 360 млн. евро. 

На една от корабостроителниците в Специя общо 14 яхти чакат да бъдат доставени на клиентите или са пред завършване. 

За да се отговори на силно нарасналото търсене през изминалата година площта на съоръженията е разширена, изграден е малък кей, сухите докове също са обновени и се разширяват. 

"Балието" (Baglietto) е най-голямата корабостроителница в Италия и е особено известна с изключителното оборудване на лодките си. След кризата през 2008 г. тя бе придобита от Бенямино Гавио, ръководител на едноименния семеен конгломерат. Оттогава в корабостроителницата в Специя се инвестира засилено. Едно нещо обаче остава неизменно – за да може да поддържа високите си стандарти за качество, корабостроителницата доставя само по шест суперяхти годишно. 

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:18 на 11.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация