site.btaПечалбата на белгийския пивовар "Анхойзер-Буш Инбев" надмина прогнозите въпреки по-малкото реализирани обеми

Печалбата на белгийския пивовар "Анхойзер-Буш Инбев" надмина прогнозите въпреки по-малкото реализирани обеми
Печалбата на белгийския пивовар "Анхойзер-Буш Инбев" надмина прогнозите въпреки по-малкото реализирани обеми
Снимка: AP Photo/Matt Slocum, File

Белгийският производител на бира "Анхойзер-Буш Инбев" (Anheuser-Busch InBev) регистрира основна печалба, която надминава прогнозите за второто тримесечие, въпреки че приходите и обемите на продажбите на компанията са останали под очакванията, информира Ройтерс.

Най-голямата пивоварна в света отчете ръст на основната нормализирана печалба преди лихви, данъци, амортизация (EBITDA) от 10,2 на сто за второто тримесечие, надминавайки прогнозите на анализаторите за растеж с 8,3 на сто.

Инвеститорите разглеждат периода като завръщане към нормалното за производителя на бирите "Будвайзер" (Budweiser) и "Стела Артоа" (Stella Artois) след години на проблеми, причинени от пандемията, високата инфлация и продължителния бойкот на бирата "Бъд лайт" (Bud Light) в САЩ, чието влияние сега намалява.

"Окуражени сме от представянето си през първата половина на годината и оставаме фокусирани върху последователното изпълнение на нашата стратегия", заяви изпълнителният директор на "Анхойзер-Буш Инбев" Мишел Дукерис.

Обемите и приходите на белгийския пивовар изостават от прогнозите, като реализираните обеми намаляват с 0,8 на сто, а приходите се увеличават с 2,7 на сто при очаквания за съответно спад с 0,6 на сто и ръст с 3,5 на сто.

Компанията обяви, че растежът на реализираните обеми в някои ключови региони в Южна Америка е компенсиран от слабото представяне в Китай и Аржентина, което е довело до цялостен спад за компанията.

В Китай приходите и обемите са намалели съответно с 15,2 и 10,4 на сто, което според "Анхойзер-Буш Инбев"  се дължи на слабото представяне на сектора и лошото време в ключови региони.

В Аржентина скокът на инфлацията оказа натиск върху потребителите и продажбите на бира. Белгийската компания съобщи, че обемите й в Аржентина са намалели с повече от 20 на сто през второто тримесечие.

Компанията също отбеляза спад на приходите с 0,6 на сто на пазара в САЩ, който беше във фокуса на вниманието, тъй като бойкотът на потребителите на нейната марка "Бъд лайт" я детронира от първото място по продажби в страната.

Повече след година от бойкота на "Бъд лайт" компанията не е възвърнала голямата част от загубения си пазарен дял, въпреки че днес съобщи за "подобрена тенденция на пазарен дял".

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:19 на 01.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация