site.btaТестването на летящи таксита в Париж за Олимпийските игри получи зелена светлина

Тестването на летящи таксита в Париж за Олимпийските игри получи зелена светлина
Тестването на летящи таксита в Париж за Олимпийските игри получи зелена светлина
Снимка: AP/Michel Euler

Конституционният съвет във Франция даде зелена светлина днес за експерименталното пускане в движение на електрически летящи таксита по време на Олимпийските и Параолимпийските игри в Париж (26 юли - 8 септември), предаде Франс прес. 

Съветът трябваше да се произнесе поради факта, че правителството на страната разреши използването на новаторските превозни средства, но проектът беше оспорен от градските власти.

Решението на Конституционния съвет е спешна мярка, в очакване на изслушване по същество, което трябва да се проведе през есента.

В началото на юли френското министерство на транспорта разреши изграждането на хеликоптерна платформа, позволяваща излитане и кацане на летящите таксита на река Сена, в източната част на столицата, и нейното "отваряне за обществен въздушен трафик".

Кметството веднага предприе съдебни действия. Проектът предизвика враждебността на общинските служители в Париж, както от мнозинството, така и от опозицията, които го описаха като "екологично отклонение".

Според заповедта, публикувана в Официалния вестник на Франция на 9 юли, експлоатацията на плаващата платформа ще приключи "най-късно на 31 декември 2024 година", като се вземе предвид "експерименталният характер" на проекта на групата "Аеропор дьо Пари" (Aeroports de Paris - ADP).

В решението си Конституционният съвет отхвърля поредицата от аргументи, изтъкнати от противниците на проекта. Съветът счита, че за този експеримент не е било необходимо да се направи консултиция с Органа за контрол на неудобствата по летищата. (Autorité de contrôle des nuisances aéroportuaires – ACNUSA), отговарящ за издаването на препоръки по въпроси, свързани с неблагоприятни фактори за околната среда, генерирани от въздушния транспорт и летищните съоръжения. 

Решението включва някои ограничения - работно време на хеликоптерната площадка "между 8:00 сутринта и 17:00 часа" и брой на полетите "до 2 на час и 900 полета за целия експеримент" до края на годината.

Противниците на проекта критикуваха и факта, че екологичното проучване се фокусира само върху непосредствената среда на хеликоптерната площадка и не се оценява по-общото въздействие на съоръжението. Аргумент, който също беше отхвърлен.

"Аеропор дьо Пари" обедини сили в този проект с френската столица и германската компания "Волокоптeр" (Volocopter), която произвежда "Волосити" (Volocity) - летящо устройство, което трябваше да въплъти амбициите за "екологизиране" на силно замърсяващата въздухоплавателна индустрия.

"Волокоптeр" е двуместен самолет (за пътник и пилот), оборудван с батерии, захранващи 18 ротора, разположени в пръстен над пилотската кабина.

Чрез пускането на тези устройства за вертикално излитане и кацане (VTOL) на три линии, включително една, свързваща хеликоптерното летище „Иси-ле-мулино“ (Issy-les-Moulineaux), южно от Париж и на брега на Сена, френската столица има за цел да се възползва от Олимпийските игри, за да демонстрира приложимостта на този нов вид транспорт в гъстонаселени градски райони.

/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:23 на 24.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация