site.bta"Дженерал Мотърс" надмина очакванията за второто тримесечие и отново повишава прогнозата си за годишната печалба

"Дженерал Мотърс" надмина очакванията за второто тримесечие и отново повишава прогнозата си за годишната печалба
"Дженерал Мотърс" надмина очакванията за второто тримесечие и отново повишава прогнозата си за годишната печалба
Снимка: AP/Paul Sancya

Производителят на автомобили от САЩ "Дженерал Мотърс" (General Motors - GM) отчете днес печалба и приходи за второто тримесечие, които надминаха очакванията на Уолстрийт, и повиши прогнозата си за годишна печалба за втори път тази година, предаде Ройтерс. 

Автомобилният производител от Мичиган разчита силно на гамата бензинови двигатели, за да подхрани печалбите си, чрез по-бавен от очакваното преход към електрически превозни средства. Ръководството на "Дженерал Мотърс" казва, че е положена основата, необходима за постигане на амбициозни цели за увеличаване на електромобилите.

"Окуражени сме от ранните резултати, които виждаме в електромобилите сега, когато можем да градим в мащаб", каза главният финансов директор Пол Джейкъбсън в разговор с репортери.

Американският концерн увеличи коригираната си прогноза за печалба преди данъци за годината до 13 до 15 милиарда долара, в сравнение с предишните очаквания, които бяха в диапазона 12,5-14,5 милиарда долара.

Компанията отчете коригирана печалба на акция от 3,06 долара, което надхвърли средната оценка на Уолстрийт от 2,75 долара, според данни на "Лондон сток ексчейндж груп" (London Stock Exchange Group - LSEG). Производителят на автомобили отчете 48 милиарда долара приходи за тримесечния период, надминавайки очакванията на анализаторите от 45,5 милиарда долара за тримесечието до юни.

"Дженерал Мотърс" бе един от автомобилните производители, засегнати от кибератака, която удари редица автокъщи в САЩ миналия месец. Атаката, която временно намали продажбите в представителствата в САЩ, не отслаби тримесечните резултати на компанията. От ръководството на американския концерн отчитат 14 на сто увеличение на нетния приход спрямо периода отпреди година до 2,9 милиарда долара.

Цената на акциите на компанията се е повишила с 38 на сто тази година, докато тези на конкурента "Форд" (Ford Motor) отбелязаха ръст от 18 на сто, а на производителя на "Джийп" (Jeep) - "Стелантис" (Stellantis) - спад от 11 на сто.

"Дженерал Мотърс" получи още един финансов тласък от правителството на САЩ това лято, за да подкрепи своите амбиции в областта на електрическите превозни средства, въпреки че изпълни много от целите си през последната година.

Администрацията на американския президент Джо Байдън заяви по-рано този месец, че ще предостави на компанията 500 милиона долара за преобразуване на един от заводите на "Дженерал Мотърс" в Мичиган за сглобяване на превозни средства с бензинови двигатели за  производство на електромобили.

Въпреки че автомобилният производител от Детройт се е насочил към прехода към електромобили, главният изпълнителен директор Мери Бара каза, че планира да въведе плъг-ин (plug-in) хибриди през 2027 година. 

В момента конкурентната "Форд" се възползва от значително увеличение на продажбите на хибриди и ще публикува резултатите си за второто тримесечие утре.

Резултатът от президентските избори в САЩ през ноември също вероятно ще повлияе на плановете на "Дженерал Мотърс" за превозни средства, задвижвани от батерии.

Бившият президент Доналд Тръмп разкритикува подхода на администрацията на Джо Байдън към електромобилите, който включва значителни държавни субсидии.

"Дженерал Мотърс" е изправен и пред нарастващ контрол от страна на инвеститорите спрямо действията му в Китай. Там американският автомобилостроител регистрира загуба от 104 милиона долара за тримесечието.

Джейкъбсън коментира финансовите резултати на компанията и каза, че ще работи с китайския си партньор за преструктуриране на бизнеса.

"Ясно е, че стъпките, които предприехме, макар и значителни, не бяха достатъчни", каза още той.

Клиентите в САЩ, които са закупили ново превозно средство на "Дженерал Мотърс" през последното тримесечие, са платили средно малко под 49 900 долара, допълва  Асошиейтед прес. Тази цена помогна за повишаване на нетните приходи на компанията с 15 на сто над преди година. 

Въпреки че средната продажна цена леко е намаляла спрямо предходната година, американският концерн е продал 903 000 автомобила на дилъри в Северна Америка през тримесечието, със 70 000 повече от същия период на 2023 година. Продажбите в международното звено обаче паднаха със 7000 броя до 140 000, допълниха от компанията.

/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:11 на 23.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация