site.btaБългария обмисля създаването на туристически пакети за китайския пазар, съобщиха от ресорното министерство

България обмисля създаването на туристически пакети за китайския пазар, съобщиха от ресорното министерство
България обмисля създаването на туристически пакети за китайския пазар, съобщиха от ресорното министерство
снимка: Министерство на туризма

Възможностите за сътрудничество в туризма и увеличаване на туристопотока между България и Китай след преодоляването на ефектите от пандемията от КОВИД-19 обсъди служебният министър на туризма Евтим Милошев с посланика на Китай Дай Цинли, съобщиха от Министерството.

Посланик Дай Цинли посочи данни, според които преди 2019 година близо 30 хиляди китайци са посещавали годишно България, а сега те са едва една трета. Министър Милошев и посланик Дай Цинли се съгласиха, че въпреки положителната тенденция през последната година, има много потенциални възможности за активизиране на двустранните връзки в областта на туризма.

"Туризмът е най-красивото проявление на външната политика", заяви министър Милошев и подчерта, че със своя благоприятен климат и богато културно и археологическо наследство от исторически пластове на древни цивилизации, в съчетание с минералните лечебни извори и възможностите на балнеологията дестинация България би представлявала особен интерес за гостите от далечен Китай. Според министър Милошев би могло да се работи върху създаването на конкретни туристически пакети, които да се насочени специално към китайския пазар.

"Смятам, че има голям потенциал в идеята за развитието както на организиран туризъм, така и на индивидуални пътувания и ако има добра воля, можем да предприемем конкретни стъпки", подчерта министър Милошев. Като такава той предложи провеждането на двустранна работна среща с участието на хотелиери, туроператори и туристически агенти, където да се говори по теми като свързаност, ценови политики, гастрономия и профил на потенциалните китайски туристи, за да бъде разработен конкретен туристически продукт, съобразен с тяхното търсене.

Посланик Дай Цинли изрази задоволството си от идеята и коментира, че за китайците България е привлекателна за ски туризъм, но и като целогодишна дестинация с акцент върху културния туризъм и СПА и уелнес.

"Съгласна съм с вас, че стимулирането на сътрудничеството в туризма е много важна и спешна задача и за двете държави", коментира посланик Дай Цинли. Двамата се съгласиха, че има голям потенциал в идеята България да се промотира като част от интегриран общ Балкански продукт пред далечните пазари като Китай.

Посланикът подчерта, че България е възприемана от нейните сънародници като най-приятелската държава в Европа и това е една добра основа, върху която да стъпи по-нататъшното развитие на туристическите връзки между двете страни. Дай Цинли припомни, че през настоящата 2024 г. се навършват 75 години от установяването на дипломатически отношения между двете страни.

Данните за динамиката в отношенията между България и Китай сочат, че най-висок интерес от страна на китайските туристи има към културния и градския туризъм у нас, съобщи миналата година българското Министерство на туризма. Около 22 на сто от посещенията на китайски туристи са били с цел бизнес туризъм за 2022 г. Водещи дестинации за китайските туристи в България са София, община Варна, Пловдив, Несебър, Велико Търново. 

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:20 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация