site.btaИзграждането на пътя Видин - Ботевград е абсолютно задължително без никакво забавяне, смята служебният регионален министър

Изграждането на пътя Видин - Ботевград е абсолютно задължително без никакво забавяне, смята служебният регионален министър
Изграждането на пътя Видин - Ботевград е абсолютно задължително без никакво забавяне, смята служебният регионален министър
В сградата на Народното събрание се провежда заседание на парламента. Точка първа в дневния ред на Народното събрание е изслушване на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова (вдясно) и председателя на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Йордан Вълчев (вляво) относно напредъка на строителството на скоростния път Видин – Ботевград. Снимка: Владимир Шоков/БТА

Всеки знае колко важно за Северозападна България е изграждането на пътя Видин - Ботевград. Пътят е забавен през последните години, изграждането му обаче е абсолютно задължително без никакво забавяне и губене на ценно време. Това каза Виолета Коритарова-Касабова, служебен министър на регионалното развитие и благоустройството, в парламента по време на изслушване относно напредъка на строителството на скоростния път Видин - Ботевград.

Трафикът на тежките камиони ще минава през прохода "Петрохан", но при необходимост ще променим условията за временно организация на движението, каза тя. През прохода минават по 150 ТИР-а на ден, през останалите маршрути минават по 550 ТИР-а дневно, каза министърът. През "Петрохан" тежките камиони ще се движат само в едната посока, за да няма конфликтни ситуации по острите завои. Движението през прохода за тежки камиони засега е за 30 дни с часови диапазони, в които те не минават.

Заради строителство бяха проведени срещи с избиратели и кметове в населените места в участъка с дължина около 19 километра. Изпълнението на строителните работи сега е на около 70 процента. Очаква се отсечката да бъде завършена до края на годината. Летният строителен сезон не трябва да бъде изпускан за пореден път, заяви министър Коритарова-Касабова.

Отсечката се затваря, защото има дейности, които не могат да се извършат при нормално движение по трасето. Ще се изграждат пътни възли на две нива, ще се прави корекция на речно корито с дължина от 2 километра, ще се правят множество надлези и подпорни стени, уточни регионалният министър. Затварянето на пътя ще създаде неудобства, но можем да разчитаме само на съществуващите пътища. Не избираме по-добрия вариант, а само възможните варианти, каза още Виолета Коритарова-Касабова. Трафикът ще бъде разпределен през няколко различни участъка, всички те минават през населени места и ще бъде трудно за хората там, допълни тя. Министърът посочи, че ще бъдат ремонтирани общинските пътища, където ще минават обходните маршрути.

Разчитаме че до края на 2024 г. пътят Мездра - Ботевград да бъде пуснат за движение с по една лента на всяко платно, макар и след това да има довършителни работи, каза тя.

От 3360 километра пътища в Северозападна България само една трета са в добро състояние. Всички сме убедени, че Мездра - Ботевград да бъде завършен, за да има бърза връзка Север - Юг в страната. Работи се и по проекта за тунел под "Петрохан", посочи министърката.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:09 на 03.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация