site.btaАвтомобилното изложение в Париж се разраства тази година заради присъствието на китайски производители

Автомобилното изложение в Париж се разраства тази година заради присъствието на китайски производители
Автомобилното изложение в Париж се разраства тази година заради присъствието на китайски производители
Снимка: AP/Michel Euler

Автомобилното изложение в Париж ще се разрасне през настоящата година с присъствието на много китайски производители, заявиха организаторите на автосалона, предаде Франс прес. 

Ще присъстват Би Уай Ди (BYD), който ще бъде придружен от "Спън" (Xpeng), "Серес" (Seres), "Гуанчжоу аутомобайл груп" (Guangzhou Automobile Group - GAC). Също така участие ще вземат "Фортинг" (Forthing) на марката "Донгфенг" (Dongfeng), "Скайуърт" (Skyworth - китайска холдингова компания, произвеждаща телевизори и други аудио-визуални продукти).

Китайското представяне на изложението идва на фона на увеличеното мито върху вноса на китайски електрически превозни средства до 28 на сто от страна на Европейската комисия заради субсидирането от страна на азиатската страна на автомобилния сектор и изкривяването на конкуренцията в него.

Що се отнася до "Тойота" (Toyota), "Хюндай" (Hyundai) и "Мерцедес" (Mercedes), те няма да присъстват на изложението, докато от "Тесла" (Тесла) и Ем Джи (MG) все още не са потвърдили участието си.

На 90-ото автомобилно изложение в Париж, насрочено за периода 14-20 октомври, ще има 50 на сто повече пространство и се очаква събитието да привлече половин милион посетители.

Няколко марки ще се върнат на изложението: "Шкода" (Skoda) и "Ауди" (Audi), които са част от групата на "Фолксваген" (Volkswagen group), "Мини" (Mini) на Бе Ем Ве (BMW), "Форд" (Ford) и "Киа" (Kia).

Компанията с най-голямо присъствие на предишното издание - френският производител "Рено" (Renault), ще има на разположение голям щанд, където ще представи своя електрически модел Ер5 (R5) както и други свои марки - "Дачия" (Dacia), "Алпин" (Alpine), както и бизнес звеното, специализирано върху мобилността  на френския концерн - "Мобилайз" (Mobilize).

Освен с "Пежо" (Peugeot), "Ситроен" (Citroën) и "Алфа Ромео" (Alfa Romeo), "Стелантис" (Stellantis) ще увеличи присъствието си с четвърта марка.

"Кадилак" (Cadillac), който се опитва да възвърне позиции в Европа с луксозни електрически високопроходим автомобил (SUV), също ще присъства.

Автомобилното изложение в Париж възвръща известността си, докато други бяха в упадък, дори още преди пандемията от КОВИД-19 и на фона на многобройните отменени събития. Автосалонът в Женева например тази година бе отменен след едно неуспешно издание.

Както изложението в Париж, така и това в Мюнхен, се опитват да обединят посетителите около автомобилите, заради голямата им роля относно глобалното затопляне, а и да привлекат производители, изкушени от мерки за спестяване на разходи.

/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:01 на 30.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация