site.btaВ БТПП представиха насърчителната програма на ЕС за МСП и нововъзникващи компании за навлизане на пазарите в Япония и Южна Корея
Насърчителната програма на ЕС за малки и средни предприятия (МСП) и нововъзникващи компании за навлизане на пазарите в Япония и Южна Корея бе представена днес в сградата на Българската търговско-промишлена палата (БТПП) в присъствието на посланика на Япония в България Хисаши Мичигами и представители на посолството на Република Южна Корея в София. БТПП е контактната точка за българските дружества по програмата Бизнес хъб ЕС-Япония и Република Южна Корея.
Пред представителите на българските делови среди инициативата беше представена от Татяна Бахус от офиса на "Делойт" (Deloitte) в Белгия и Николета Фаварето от "Юрочембърс" (Eurochambers). И двете са в организационния екип на инициативата.
Целта на програмата е да насърчи международната дейност на компаниите от три приоритетни сектора на европейската икономика - зелени и ниско въглеродни технологии, цифрови решения и здравеопазване и медицинско оборудване, разделени на подсектори. Важно е да се знае, че бизнес мисиите за Япония ще бъдат съставени изцяло от компании от секторите на "зелените технологии" и "цифровите решения", докато за южнокорейския пазар няма ограничения и дружества с предмет на дейност от трите целеви сегмента могат да заявят своето желание за участие в програмата.
Предвижда се организирането на общо 20 делови мисии в периода от 2024 до 2027 г., поравно разпределени между Япония и Южна Корея. Всяка една делегация ще се състои от по 50 авангардни и новаторски компании от ЕС, избрани след процедура по кандидатстване и подбор на участниците. Бизнес мисиите продължават пет дни, три от които са заделени за участие на компаниите в профилирани изложения в Япония и Южна Корея.
За да бъдат допуснати до подбора на участниците, първото най-важно условие за кандидатстващите предприятие е да отговарят на шест критерия: да съществуват от поне 5 години и да предоставят финансови резултати за три от тях (за стартъпите времевите рамки са намалени на съответно на 3 и 2 години); мажоритарният собственик на капитала да е лице от ЕС, централата й също следва да бъде в рамките на Общността; предметът на дейност задължително следва да бъде от приоритетните области и подсекторите там; да разполагат с доказуем опит от международно сътрудничество, както и ясна бизнес стратегия за навлизане на пазарите в Япония или Южна Корея и на последно място - да имат достатъчно оборотни средства и трудов ресурс, гарантиращи им успешното навлизане на целевите пазара.
Процесът на кандидатстване е на няколко етапа. Заявката на интерес е първото ниво. Следва процедурата по онлайн кандидатстване, а сетне е подборът. След него организаторите са обособили онлайн срещи с представителите на 50-те компании, имащи за цел да ги подготви за предстоящата мисия и да ги запознае със специфична за двата пазара информация. Предпоследният етап е самата делова мисия, последвана накрая от обучителен семинар.
Първата мисия в Република Южна Корея ще се проведе от 2 до 6 декември 2024 г. и тя ще е отворена за компании от сферата на “цифровите решения“. Крайният срок за кандидатстване онлайн е 9 август. На 5 септември оценителите ще оповестят избраните участници, а на 10 октомври ще се състои и предварителната среща.
Второто посещение е планирано за 17-21 март 2025 г. и е насочено към предприятията от сектора на "здравеопазването и медицинското оборудване".
Първите две мисии за Япония са планирани за 9-13 декември 2024 г., с фокус върху "цифровите решения" и между 17-21 февруари 2025 г. в областта на "зелените и ниско въглеродни технологии". Кандидатстването за декемврийската делегация изтича на 16 август, а месец по-късно ще се съобщят одобрените предприятия. Предварителната онлайн среща е планирана за 7 октомври.
Програмата финансира до 1000 евро престой на компания. Поетият разход включва 4 нощувки за една стая на фирма. Покриват се и разходи за консултации и други клиентски услуги в максимален размер до 1000 евро.
Япония и ЕС са стратегически партньори и споделят общи принципи и ценности. Като страна-членка на Общността България е съставна част от това сътрудничество, изтъкна посланик Мичигами. Той е убеден, че представянето на Бизнес хъба ЕС - Япония и Република Южна Корея става при благоприятни условия.
Цветан Симеонов, за когото това събитие беше първото в четвъртия му мандат на председател на БТПП, обяви, че от години наред камарата работи по задълбочаване на връзките със страни като Япония и Южна Корея поради една много ясна причина - като страна в една икономическа зона с останалите страни-членки на ЕС, България трябва да е конкурентоспособна. А за да бъде такава икономиката на страната, тя трябва да си сътрудничи с високотехнологични държави и с които споделят общи ценности, каквито са Япония и Южна Корея.
/СС/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text