site.btaМестни марки процъфтяват в Египет на фона на потребителския бойкот заради войната в Газа

Местни марки процъфтяват в Египет на фона на потребителския бойкот заради войната в Газа
Местни марки процъфтяват в Египет на фона на потребителския бойкот заради войната в Газа
Снимка: AP/Amr Nabil

Бойкотът на компании, за които се смята, че подкрепят Израел в съчетание с намалението на производствените разходи след девалвацията на египетската лира през март доведе до забележителен разцвет на местната индустрия, пише в. "Ал Ахрам". 

След като египтяните започнаха да се отказват от определени безалкохолни газирани напитки, търсенето на родната марка “Спиро Спатис” (Spiro Spathis) се е увеличило с 350 процента. След началото на бойкота на 19 октомври м.г. производственият капацитет на фирмата е скочил със сто процента, казва пред "Ал Ахрам" един от мениджърите и партньор в компанията Юсеф Талаат.

"Поддържаме денонощен производствен цикъл, за да се справим с търсенето на пазара. Разширихме производствените си линии, за да посрещнем нарастващите нужди, а растежът ни достигна 350 процента, след като разнообразихме асортимента си и започнахме да произвеждаме еднолитрови бутилки през януари", обяснява Талаат. 

Египетските потребители се възмутиха от поскъпването на местните продукти по време на бойкота, като обвиниха компаниите, че се възползват от ситуацията. В отговор Талаат изтъква, че фирмата му е коригирала цените в края на март след обезценяването на лирата с увеличение от двадесет процента от 8 лири (30 стотинки) на 10 египетски лири (38 стотинки) за малка бутилка. 

Скок на продажбите с между 25 и 30 процента отбелязва и местната марка за разтворимо и кафе на зърна "Ауф Иджипт" (Auf Egypt). Това е златна възможност, изтъква изпълнителният директор Ахмед Ауф. По думите му египетските потребители все по-често предпочитат родните продукти, което е довело до използване на сто процента от производствения капацитет и необходимост от изграждане на нови мощности. 

На фона на бойкота на сходни вносни продукти египетският сладолед "Фрайдей" (Friday) също завладява значителен пазарен дял. Компанията с портфолио от тридесет продукта планира да изгради модерна фабрика върху 26 000 кв.м., оборудвана с 12 производствени линии.

Настоящата кампания за бойкот се смята за е една от най-успешните от години. Още в края на 2023 г. "Ал Ахрам" писа, че според икономисти бойкотът е засилил позициите на около сто египетски компании. 

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:51 на 18.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация