site.btaЗа първи път фирма от хазартния бранш започва листване на БФБ
IF 19:18:31 02-02-2022
ES1914IF.018
компания - хазарт - ППП - БФБ
За първи път фирма от хазартния бранш
започва листване на БФБ
София, 2 февруари /Мирослава Митова, БТА/
За първи път фирма от хазартния бранш в България почва процедура по листване на Българската фондова борса (БФБ) - "Телематик Интерактив България" ЕАД публикува съобщение за начало на първично публично предлагане (ППП - IPO), което ще започне на 14 февруари.
При успешно ППП акциите на компанията ще бъдат регистрирани за търговия на БФБ. Срокът за подаване на оферти е от 14 до 18 февруари, а резултатите ще бъдат обявени до края на следващия работен ден. Избраният метод за класиране на заявките е "буук билдинг" (book building). Инвеститорите могат да подават оферти чрез всеки лицензиран инвестиционен посредник.
Компанията предвижда да увеличи капитала си с 10 процента чрез емитирането 400 000 нови акции, като очаква да набере около 20 милиона лева. При наличието на инвеститорски интерес мажоритарният акционер "Елдорадо корпорейшънс" АД ще предложи за продажба още до 400 000 съществуващи акции с цел постигането на по-голяма ликвидност. Заложеният ценови диапазон е между 50 лева и 75 лева на акция, което ще определи пазарната оценка на компанията между 200 и 300 милиона лева. При успешно пласиране на всички предложени акции свободнотъргувани ще са 18,2 процента от капитала и пазарната капитализация на "фрий флоут"(free float) се очаква да надхвърли 40 милиона лева.
Набраните средства ще дадат възможност за навлизане на нови пазари, като в процес на подготовка е навлизането на пазара в Перу. Компанията е увеличила приходите си почти 38 пъти през последните 3 години като очаква за 2021 г. те да достигнат 78 милиона лева и над 20 милиона лева нетна печалба, или рентабилност от около 27 процента.
"Телематик Интерактив България" работи на българския пазар от 2014 г., а от 2018 г. развива онлайн бранда "Палмс Бет" (Palms Bet). За 2020 г. фирмата постигна ръст от 517 процента спрямо 2019 г., а през 2021 г. - около 170 процента. Това се дължи на уникалния за българските условия бизнес модел, който представлява хармонична синергия между бизнес към крайни клиенти (B2C) и бизнес към бизнес (B2B), обясниха от компанията.
Бизнесът към крайни клиенти (B2C) се изразява в развиване на бранда "Палмс Бет". "Телематик Интерактив България" ЕАД е лицензиран хазартен оператор и оперира под бранда "Палмс Бет" на територията на България. Бизнес към бизнес (В2В) сегмента компанията развива чрез дъщерното дружество "СиТи Интерактив", което предоставя игрово съдържание на контрагенти, опериращи на пазари по целия свят. Освен в казино игри и спортни залози "Телематик" инвестира и в онлайн игри, които предоставя на оператори в Европа, Латинска Америка, Африка и Азия.
Дружеството е приело дивидентна политика да разпределя не по-малко от 40 процента от реализираната печалба.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text