site.btaИзкуственият интелект - за козметика "по мярка" според нуждите на всеки

Изкуственият интелект - за козметика "по мярка" според нуждите на всеки
Изкуственият интелект - за козметика "по мярка" според нуждите на всеки
Снимка: БНАЕМПК

Изкуственият интелект навлиза все повече в козметиката. Без технологиите няма как да дадем резултатите, които очаква потребителят от продуктите, каза в интервю за БТА Гергана Андреева, изпълнителен директор на Българската национална асоциация "Етерични масла, парфюмерия и козметика" (БНАЕМПК).

По думите й процесите са дигитализирани, усложнени. Все по-актуални са приложения, които преценяват състоянието на конкретния човек и препоръчват какво и как да се прилага, а целта е по-качествен живот.

Именно последните технологии в бранша са били представени на изложението IN-COSMETICS GLOBAL в Париж - водещо световно събитие за козметика, етерични масла и суровини за продукти за лична хигиена, което се проведе в периода 16-18 април. По думите й форумът е с 23-годишна история и е мястото, на което се представят иновациите, създадени през последната година. 

За първи път сега на него се представиха и български фирми с подкрепата на Министерството на земеделието и храните и Държавен фонд "Земеделие". Гергана Андреева уточни, че в предишни години представители на сектора у нас са били на посещение като търговска мисия, но без да могат да покажат това, което са създали.

По думите й последните технологични решения, представени на форума, звучат като от далечното бъдеще, но всъщност са доста близка реалност. Дигиталните приложения са насочени именно към така нареченото индивидуализиране на потребностите на клиента.

Гергана Андреева посочи и ясната тенденция продуктите да са съобразени с околната среда и необходимостта да се докаже, че са произведени по изцяло екологичен начин.

Става дума за осъзнато потребление - все повече очакваме продукти, които са устойчиви, опазващи природата, с рециклируема опаковка, биоразградими, без присъствие на синтетика и микропластмаси.

"Потребителят търси да ползва продукт, който ще е максимално натурален, близък до неговия генотип, каквато е природата в най-чистия й вид. Колкото е по-близо до нас, толкова по-пълноценно е прилагането му за нас самите", обясни тя.

На изложението акцент са били именно чистите натурални продукти и нови функционални съставки, през постиженията в научноизследователската и развойна дейност, следващи индивидуалните предпочитания. 

На въпрос дали това технологично бъдеще, съчетано с желанието за устойчивост, е предизвикателство за българските фирми, тя каза, че това би могло да се постигне с изграждане на дългосрочна стратегия за развитие на всяка една фирма, независимо от нейната големина. "Истината е, че ако не се съобразиш с тенденциите, с това, което предстои като изисквания по веригата на доставки, от клиентите, ти просто си извън пазара", коментира тя. 

Според нея за целта са необходими не само инвестиции, а осъзнаване от ръководния състав на фирмата и от всеки един служител в нея. 

"Това, което ни очаква тази година за първи път в Кампания 2024, са така наречените социални одити. Това са одити, които наши клиенти - мултинационални компании, ще извършват по време на кампанията, дали спазваме човешките права, дали осигуряваме достойни условия за работа, цялото производство да минава през устойчивост. Освен социална отговорност, имаме и кръгова икономика. Това е осъзнатост, информираност на всяка една компания, на всеки един икономически оператор, без значение колко е голям той на пазара", обясни Андреева. 

По думите й за членовете на БНАЕМПК е много важно да имат равноправен достъп до най-големите доставчици на суровини, до производителите на висококачествена козметика, като всяка една от фирмите на подобни форуми е посланик на България.

Според Гергана Андреева натуралните ни ароматични продукти са това, което ни прави уникални и конкурентоспособни. "България е известна в цял свят със своите суровини от растителен произход. Това са не само етерични масла, а растителни екстракти, стволови клетки от различни растителни видове, като родопски силивряк, римска лайка, мурсалски чай", заяви тя. 

По думите й българското розово и лавандулово масло са еталон. Гергана Андреева посочи, че не сме единственият производител на розово масло, но другите нямат състава на българското, което е събрало около 300 компонента. Лавандуловото пък е особено ценно за парфюмерийните компании. 

Българските фирми, които са се представили на парижкото изложение, се занимават основно точно с производство и преработка на етерични масла, растителни екстракти, биологично активни съставки, тинктури.

Председателят на асоциацията съобщи, че по време на събитието е имало голям интерес към българските изложители. Обобщава се информацията от дигиталната платформа, която позволява да се оставят контакти от всеки, който не е успял да се свърже с интересуващите го фирми по време на форума, но те са над 210.

Тя посочи, че да се представят успешно на подобни събития, за фирмите означава сключване на договори с мултинационални компании, които осигуряват устойчивост на производството и дават възможност за присъствие в крайни продукти с много висока добавена стойност.

"Това означава приходи в малките и средните компании в България от контракти, повишаване на износа, на конкурентоспособността, присъствие на български суровини в най-скъпите продукти в цял свят в сектора на козметиката и фармацията", коментира Гергана Андреева. 

Експертът препоръча на потребителите при избор на продукти да не се влияят от неспециалисти, които рекламират нещо срещу заплащане. "Втората препоръка е - запознайте се с продукта, вижте какво е съдържанието на етикета, информирайте се. Козметичен продукт, който решава медицински проблем, не съществува на пазара, за това има лекарствени форми. Ако има претенция да излекува медицинско състояние, то тя е незаконосъобразна и се използва отново маркетинг", каза Гергана Андреева. 

/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:34 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация