site.btaМинистерството на туризма ще проведе тур за румънски журналисти в Северозападна България в периода от 7 до 10 май, съобщи служебният министър

Министерството на туризма ще проведе тур за румънски журналисти в Северозападна България в периода от 7 до 10 май, съобщи служебният министър
Министерството на туризма ще проведе тур за румънски журналисти в Северозападна България в периода от 7 до 10 май, съобщи служебният министър
Снимка: Владимир Шоков/БТА

Общият размер за реклама, включително и международна дейност, предвиден в бюджета за 2024 г., е 19 686 000 лева. Той се разпределя по планираните от министерството дейности и активности. В този смисъл всяка сума, която бих посочил като средства за реклама към конкретния регион, би била спекулативна. Това каза служебният министър на туризма Евтим Милошев в отговор на въпрос от Росица Кирова (ГЕРБ-СДС) по време на парламентарния контрол за това какви са плановете на Министерството на туризма за популяризирането на Северозападна България като туристическа дестинация.

Служебният министър припомни, че всяка година се приема програма за национална туристическа реклама, която се обсъжда от Националния съвет по туризъм, където са представени основните браншови организации. По този начин се гарантира участието на заинтересованите страни при подготовката на програмата.

За 2024 г. Министерството на туризма е планирало да предприеме рекламни активности и информационни кампании по четири направления – реализиране на рекламни кампании в традиционни медии и другите дигитални пространства; участия в изложения, фестивали, национални конференции, международни форуми; подкрепа на събития и стратегически партньорства; както и дейности по утвърждаване на регионални брандове. Целта е балансираното и интегрирано популяризиране на различните видове туризъм, така че страната ни да се наложи и брандира като сигурна и спокойна дестинация, предлагаща целогодишни форми на туризъм.

Служебният министър изброи предвидените за 2024 г. дейности, които биха имали отношение към Северозападния регион.

Милошев информира, че през последните години във всички медии, с които Министерство на туризма си е партнирало, са излъчвани клипове и рубрики, посветени и на забележителностите в Северозападния регион. Към момента ведомството има сключени 8 договора с национални медии за програмно време за рекламно-информационни кампании с цел насърчаване на вътрешния туризъм.

Служебният министър на туризма отбеляза, че през 2024 г. е планирано министерството да участва в 22 изложения, в повечето от които Северозападният регион ще бъде брандиран на българските щандове. Миналата година ведомството е участвало на 20 изложения, като въпросният регион е присъствал в 12 от тях. 

По отношение на събитията и стратегическите партньорства, Милошев посочи, че през годините министерството активно е подкрепяло различни събития като "Опера под звездите" и "Дунав ултра". За 2024 г. се предвижда да се проведе тур за представители на румънските електронни медии и блогъри в периода от 7 до 10 май. Той цели запознаване и последващото отразяване от румънските журналисти на забележителностите от Северозапада. Ще бъдат посетени Враца, пещерата "Леденика", Вършец, Лопушанският манастир, Чипровският манастир, Белоградчишките скали, село Боровица, село Стакевци, Видин, крепостта "Баба Вида".

В календара на туристическите събития, поддържан от ресорното министерство за 2024 г., са включени 4 събития, които са свързани с активности в Северозападния регион.

Милошев подчерта, че по отношение на целевите пазари България таргетира съседните ни държави, страните от Вишеградската четворка, както и традиционно Великобритания, Германия, Скандинавските и Прибалтийските държави.

Служебният министър цитира статистически данни за 2023 г., според които регистрациите на български туристи са около 90 процента от общата посещаемост, а чуждестранните туристи съставляват малко над 10 процента от всички регистрирани в местата за настаняване с 10 и повече легла. "Данните показват, че е постигнато предпандемичното ниво на посещения в Северозападния регион, което би могло да се приеме и като частичен резултат от предприетите рекламни активности и информационни кампании", коментира Милошев.

Според Кирова, целенасочена реклама към Северозападния регион би могла да насочи вниманието на много български туристи към тези места. Тя припомни, че това един от най-бедните региони в Европа и затова държавата трябваше отдавна да мисли за това как да го развие с наличните ресурси – природните, исторически и културни забележителности. "Те могат да се превърнат в поминък на населението и да доведат до икономическо развитие", изрази мнение тя.

Кирова допълни, че Видин има и голям потенциал за развитие на лечебен туризъм. Тя покани Милошев на тур в региона, на който служебният министър да види какво предлага регионът и да помисли върху това какво може да се направи. Министърът прие поканата.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:54 на 02.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация