site.btaСредното потребление на хляб в България е около 70-80 килограма на човек годишно
Средното потребление на хляб в България е около 70-80 килограма на човек годишно. Това отговори на въпрос на БТА управителят на производителите на хляб "Симид Агро" и "Хебър" ЕООД Митко Караджов при посещение на журналисти в производствената база на "Хебър" в Пловдив. По думите му потреблението на обикновен хляб намалява, но се повишава консумацията на диетичните хлябове, хлябове със семена и с повече вкус.
Храненето на българина се променя и няма нищо общо с това, което беше преди 30 години, хората вече имат по-голямо изискване към външния си вид, допълни управителят на "Симид София" Георги Христов.
Митко Караджов уточни, че трайността на хляба без консерванти, предлаган от "Хебър", е около 3-4 дни. Производителят на хляб е основен доставчик за супермаркети "Лидл" вече над 13 години, а оборотите с веригата растат постоянно, като за последните три години ръстът на годишна база достига средно 20 на сто - общо на местния и на външни пазари. "Хебър" изпраща за "Лидл" замразен и пресен хляб.
Благодарение на партньорството пловдивският производител на хляб и хлебни изделия изнася своята продукция в 10 европейски държави - замразена продукция за Полша, Чехия, Словакия, Словения, Хърватска, Румъния, Сърбия, Македония, Гърция и Кипър, като за Гърция заминават 6-7 вида хлебни продукти.
Георги Христов уточни, че трайността на хляба се гарантира от хигиената, защото той мухлясва основно отвън навътре. Това се случва от пипане с ръце, влияние на атмосферните условия и т.н. Затова от "Симид София" са инвестирали в автоматизация, която не позволява хлябът да се пипа от човешка ръка. Това гарантира поне 3-4 дена трайност на хляба.
"Хебър" и "Симид" са български компании за производство на хляб и хлебни изделия, като "Хебър" е част от "Симид Груп" и е една от над 250 български компании, с които "Лидл България" работи за доставка на стоки. Към момента компанията доставя за "Лидл" близо 50 различни продукта - както печива от "Фурната на Лидл", така и опаковани хлябове.
Сред успешните проекти на "Лидл" и "Хебър" е програмата за подобряване на рецептите и използване само на естествени съставки с цел повишаване на качеството на крайния продукт. От "Лидл България" разказаха, че през 2017 г. компанията е разработила цялостна стратегия за намаляване на солта и захарта в асортимента от собствени марки като част от своята политика за осъзнато хранене. Важен акцент в тази стратегия е и намаляването на сол в хлебните изделия, по която веригата работи съвместно с "Хебър" от 2020 г. До момента солта във всички продукти, които хлебопроизводителят доставя за веригата, е намалена със средно 20 процента, което води до намаляване на употребата на сол с приблизително 13,5 тона само за 2023 година.
Абсолютен лидер в износа е хлябът със семена, следван от земелите. "Специализацията на "Хебър" през последните години в производството на багети с втасване на тестото 24 часа беше много бързо и високо оценена от клиентите ни в Гърция, Словения. С особено вълнение очакваме и резултатите от полския пазар, който е изключително конкурентен. Предстоят ни и първи доставки в прибалтийските държави - Литва, Латвия и Естония", обясни ръководителят в отдел "Стоково снабдяване" на "Лидл България" Елина Христова-Петкова.
За тези години заедно с екипа на "Хебър" работихме ежедневно над подобряване на рецептите, търсихме разнообразни суровини, намалихме солта в името на здравето на клиентите, разработихме и пуснахме в продажба кръгли хлябове, каквито до момента нямаше. Предложихме хлябове от лимец, изключително успешни ръжени и пълнозърнести хлябове, създадохме любимия на огромна част от нашите клиенти зеленчуков хляб. А козунаците, които вече няколко години предлагаме за Великден, са най-успешните артикули от акционния ни асортимент“, разказа още Елина Христова-Петкова.
/ЕС/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text