site.btaЗа пета поредна година продуктите за похапване между основните хранения са предпочитани пред традиционното хранене, според доклад
На фона на продължаващата глобална икономическа несигурност потребителите продължават да предпочитат, купуват и консумират любими продукти, разкрива тазгодишният пети годишен доклад на "Монделийз Интернешънъл" – "State of Snacking". Докладът представлява глобално проучване на потребителските тенденции, в което се разглеждат годишните нагласи на потребителите при вземането на решения за хранене.
Разработен в партньорство с компанията за пазарни проучвания "Харис" (Harris Poll), докладът на "Монделийз" вече пет години проучва тенденциите сред потребителите, обхващайки нагласите и поведението на хиляди потребители в 12 държави. Проучването показва постоянна тенденция да се предпочитат леките похапвания (snacking) пред основните хранения.
Тази година "Монделийз" представя и самостоятелен, допълващ доклад "State of Snacking: Бъдещи тенденции", в който се представят по-дългосрочни потребителски макротенденции, определящи бъдещето на продуктите за похапване. Те включват промяна на демографския пейзаж, все по-променлив начин на живот, задължително позитивно въздействие върху хората и планетата, внимание върху здравето и благосъстоянието и фокус върху преживяването.
Тези макротенденции предоставят допълнителен контекст на променящото се поведение в по-широка перспектива и допълнително изследват как светът на продуктите за хапване може да се развие в бъдеще.
Изводите от тазгодишния доклад "State of Snacking" разкриват, че поведението по отношение на похапването се развива. Особено внимание се отделя на шоколада, чиято консумация се свързва с моменти на радост и удоволствие.
Консуматорите хапват:
- Последователно: разходите за продукти за похапване остават непроменени, като две трети (66 процента) от потребителите се съгласяват, че не са направили значителни промени в разходите си, въпреки че са наясно с цената, която заплащат.
- Осъзнато и разумно: 85 процента от запитаните споделят, че редовно се наслаждават на вкуса, аромата и текстурата на продукта, докато го консумират. 78 процента казват, че оценяват и могат да се насладят на даден продукт много повече, когато го хапват осъзнато.
- Авантюристично: анкетираните потребители използват социалните медии (62 процента) и търсят нови предложения, а шест от всеки десет се смятат за "авантюристи", които обичат да опитват нови продукти за похапване.
- Целенасочено: над две трети от анкетираните по света се съгласяват, че често избират марки, които отразяват техните ценности, особено тези, които имат ангажимент към устойчивостта.
"Ако разгледаме промените в тенденциите през последното половин десетилетие от нашия доклад за състоянието на продуктите за хапване, можем да забележим, че въпреки динамичната среда и променящите се предпочитания, те остават неразделна част от живота на консуматорите по целия свят", коментира Дърк Ван де Пут, председател и главен изпълнителен директор на "Монделийз Интернешънъл".
Проучването показва нарастващото желание на консуматорите към продукти, които им носят едновременно удоволствие, но и съответстват на разбирането им за устойчивост и опазване на околната среда. Анкетираните споделят, че при консумация съобразяват продуктите с ползите, които те дават, като например повишаване на енергията (75 процента), подобряване на настроението (74 процента) и съобразяване с фитнес целите (70 процента). Освен това 63 процента от анкетираните търсят продукти с минимално въздействие върху околната среда.
Допълнителни констатации от доклада за тенденциите в похапването през 2023 г. включват:
Промяна в тенденциите
- Продуктите за похапване остават предпочитан хранителен навик, като 88 процента от консуматорите съобщават, че си позволяват да хапват от тях ежедневно.
- Шестима от всеки 10 са съгласни, че предпочитат малки хранения през деня, но по-често, за сметка на познатите традиционни.
Осъзнато похапване
- Контролът на порциите става все по-важен, като 67 процента от анкетираните заявяват, че търсят продукти с посочена информация относно порциите.
- 72 процента от анкетираните смятат, че "свят без шоколад би бил свят без радост" - усещане, което се запазва в различните поколения без значение от региона.
Осъзнат избор на продукт
- Социалните медии играят решаваща роля при откриването на нови продукти, като повече от половината от анкетираните казват, че проявяват незабавен интерес към различни предложения, намерени онлайн.
- 74 процента споделят, че за тях е важно всяко ново съчетание на вкус и текстура, когато правят своя избор на продукт.
- 56 процента откриват нови предложения в социалните медии, като този процент е още по-висок сред младите поколения.
Да похапваш с грижа за околната среда
- 63 процента от анкетираните търсят продукти, които се стремят да сведат до минимум въздействието си върху околната среда с различни действия и оптимизации във веригите за доставки, с цел насърчаване на устойчивостта.
- 74 процента съобщават, че често рециклират опаковките на продуктите - с три процентни пункта повече от миналата година, което е статистически значимо увеличение.
- За милениумите продуктите с по-малко пластмаса в опаковките са с приоритет при решението за покупка.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text