Представители на държавата и бизнеса се обединиха:

site.bta"Бранд България" е съвкупност от различни елементи - традиция, история, икономика, а туризмът е един от структуроопределящите сектори

"Бранд България" е съвкупност от различни елементи - традиция, история, икономика, а туризмът е един от структуроопределящите сектори
"Бранд България" е съвкупност от различни елементи - традиция, история, икономика, а туризмът е един от структуроопределящите сектори
снимка: Христо Касабов/БТА

"Бранд България" е съвкупност от различни елементи - традиция, история, икономика. Затова е важно да работим заедно, да налагаме този бранд днес, за да работи той за нас като държава утре. Това каза заместник-министърът на икономиката Николай Павлов по време на днешната дискусия "Бранд България 2024 - модерният разказ за културата и туризма. Имиджът на страната ни в националната и международна комуникация". Заместник-председателят на Българската стопанска камара Мария Минчева заяви, че туризмът е един от структуроопределящите сектори в икономиката ни и допълни, че той има неразкрит потенциал. 

Заместник-министърът изрази надежда в този ключов по думите му момент заедно да бъде разработен "Бранд България" и да бъде направен модерен разказ за културата ни, за туризма ни, за страната ни, като място, което може да привлича и да търси, намира и се развива. Място, с което да се гордеем, място на което българите да остават и да се връщат, допълни той. Павлов изтъкна, че създаването на бранда е обща задача.

Той напомни, че Министерството на икономиката и индустрията е част от работната група към Министерския съвет по темата за бранда и изтъкна, че ведомството работи за налагане на имиджа на страната ни като място с устойчиво икономическо развитие, което представя наред с традиционните икономически сектори и новото лице на икономиката си с амбицията да бъде иновационен и логистичен хъб, място, в което се създават иновации, което дава големи конкурентни предимства и благодарение на геостратегическото си разположение, които биха привлекли инвестиции именно в новите технологии.

Заместник-председателят на Българската стопанска камара Мария Минчева посочи, че за изграждането на бранда е важно да се работи в синергия както с туристическия бранш, така и общинските власти, Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Тя цитира данни от анализ на Камарата за приноса на туристическият сектор към БВП, като през 2022 г. става дума за над 2,8 млрд. лева. Над 300 000 души са заетите в сектора, а около 1 милион са тези, които са заети в свързани със сектора услуги. Двадесет и осем на сто от заетите в страната са заети в сектор "Услуги" и "Туризъм", което показва, че туризмът е един от структуроопределящите сектори в икономиката ни и има неразкрит потенциал, каза Минчева. Тя посочи, че е необходимо да се загърби негативното говорене и кампании по медиите за това колко лошо е Българското Черноморие и да се фокусираме повече върху възможностите на страната ни в туризма. 

Форумът е организиран от Националния борд по туризъм, Общество "Културно наследство" - партньор на "Европа Ностра" за България, националната медия "Стандарт" в партньорство с Министерството на туризма, Министерството на културата и Българската стопанска камара.

В дискусията участва министърът на културата Кръстю Кръстев, представители на законодателната и местната власт, научните среди, неправителствения сектор, медиите. 

/ЕС/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:45 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация