site.btaТуристическият бранш по Южното Черноморие продължава да се възстановява от ударите, които претърпя през последните няколко години
Туристическият бранш по Южното Черноморие продължава да се възстановява от ударите, които претърпя през последните няколко години – ковид пандемия, войната в Украйна, тежката инфлация. Нужно е Област Бургас да представи общ туристически продукт зад граница. Считам, че инициативата на Министерството на туризма, която финансира общински проекти в областта за реклама на стратегически пазари за нашата страна, е стъпка в правилната посока. Това коментира заместник-кметът по въпросите на туризма и спорта в община Бургас Манол Тодоров.
Той бе сред гостите на конференцията "NextHome Black Sea" 2024: Черноморски форум за ваканционни имоти, която се беше открита в хотел "България" от изпълнителния директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (Bulgarian Association of Hotel Executives – BAHE) Георги Дучев. Събитието събра предприемачи, професионалисти в управлението на имоти, архитекти и други специалисти, които обсъдиха предизвикателствата и възможностите за инвестиране, проектиране и управление на ваканционни имоти по Българското Черноморие.
"Мисля, че вече трябва да говорим за туризъм в Бургаски регион, представяйки цялата област. В следващите месеци планираме срещи с всички общини в региона, за да можем да представим областта като общ туристически продукт, чрез конкретни проекти, финансирани от министерството на туризма. Основната цел на всички от сектора тук е да имаме по-дълъг сезон. Това е свързано не само с нещата, които ще предложим, но и с транспорта на туристите. Проблем в момента е липсата на достатъчно полети до Летище Бургас през зимните месеци", каза Манол Тодоров.
По думите му преговорите с авиокомпаниите, които да осъществят летателни програми в Бургас, се случват трудно. Заместник-кметът добави, че администрацията в Бургас води нови разговори с една от големите авиокомпании.
"Надяваме се, че до месец или два ще имаме конкретни решения. Съвсем скоро трябва да представим и маркетинговите планове, с които ще се рекламираме през тази година в страни като Великобритания, Полша, Чехия, Словакия и други по програмата на Министерството на туризма. Ще имаме билбордове и силно дигитално присъствие. Трябва да започнем възможно най-скоро с изпълнението на тази рекламна стратегия, защото подготовката за новия летен сезон вече започна", посочи Тодоров.
Той допълни, че програмата се финансира почти изцяло от туристическото ведомство и ще заложи не само на природните дадености на страната ни за летен туризъм, но и на спортните събития, възможностите за здравен, балнео и СПА туризъм и други.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text