site.btaТуристическият бранш по Южното Черноморие продължава да се възстановява от ударите, които претърпя през последните няколко години
![Туристическият бранш по Южното Черноморие продължава да се възстановява от ударите, които претърпя през последните няколко години](/upload/4105563/1000007403-01.jpeg?l=1000)
![Туристическият бранш по Южното Черноморие продължава да се възстановява от ударите, които претърпя през последните няколко години](/upload/4105563/1000007403-01.jpeg?l=1000&original=)
Туристическият бранш по Южното Черноморие продължава да се възстановява от ударите, които претърпя през последните няколко години – ковид пандемия, войната в Украйна, тежката инфлация. Нужно е Област Бургас да представи общ туристически продукт зад граница. Считам, че инициативата на Министерството на туризма, която финансира общински проекти в областта за реклама на стратегически пазари за нашата страна, е стъпка в правилната посока. Това коментира заместник-кметът по въпросите на туризма и спорта в община Бургас Манол Тодоров.
Той бе сред гостите на конференцията "NextHome Black Sea" 2024: Черноморски форум за ваканционни имоти, която се беше открита в хотел "България" от изпълнителния директор на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели (Bulgarian Association of Hotel Executives – BAHE) Георги Дучев. Събитието събра предприемачи, професионалисти в управлението на имоти, архитекти и други специалисти, които обсъдиха предизвикателствата и възможностите за инвестиране, проектиране и управление на ваканционни имоти по Българското Черноморие.
"Мисля, че вече трябва да говорим за туризъм в Бургаски регион, представяйки цялата област. В следващите месеци планираме срещи с всички общини в региона, за да можем да представим областта като общ туристически продукт, чрез конкретни проекти, финансирани от министерството на туризма. Основната цел на всички от сектора тук е да имаме по-дълъг сезон. Това е свързано не само с нещата, които ще предложим, но и с транспорта на туристите. Проблем в момента е липсата на достатъчно полети до Летище Бургас през зимните месеци", каза Манол Тодоров.
По думите му преговорите с авиокомпаниите, които да осъществят летателни програми в Бургас, се случват трудно. Заместник-кметът добави, че администрацията в Бургас води нови разговори с една от големите авиокомпании.
"Надяваме се, че до месец или два ще имаме конкретни решения. Съвсем скоро трябва да представим и маркетинговите планове, с които ще се рекламираме през тази година в страни като Великобритания, Полша, Чехия, Словакия и други по програмата на Министерството на туризма. Ще имаме билбордове и силно дигитално присъствие. Трябва да започнем възможно най-скоро с изпълнението на тази рекламна стратегия, защото подготовката за новия летен сезон вече започна", посочи Тодоров.
Той допълни, че програмата се финансира почти изцяло от туристическото ведомство и ще заложи не само на природните дадености на страната ни за летен туризъм, но и на спортните събития, възможностите за здравен, балнео и СПА туризъм и други.
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text