site.btaПосетителите на DiVino.Taste ще могат да опитат над 600 вина на 96 производители от цяла България от днес до неделя
Дванадесетото издание на най-големия форум на българското вино DiVino.Taste започна днес в зала 1 на столичния "Интер Експо Център" и ще продължи до неделя. Посетителите имат възможност да опитат над 600 вина на точно 96 производители от цяла България.
Събитието ще бъде отворено за посетители от 16:00 до 21:00 часа днес, от 11:00 до 20:00 в събота и от 11:00 до 19:00 часа в неделя.
Форумът представлява професионална платформа за пряка комуникация и директен контакт между българските винопроизводители и ресторантьори, дистрибутори, крайни клиенти. Всеки производител има право да участва най-много със 7 вина, които ще бъдат представени от собствениците или винарите, създали виното.
Организаторите са подготвили и богата програма от майсторски класове с винени експерти и чуждестранни лектори, предназначени за средно напреднали до напреднали винени любители и професионалисти.
Достъпът до изложението, както и до майсторските класове, е с билети. Билетът за майсторски клас дава право на достъп и до изложението за два от дните – събота и неделя.
Акцентът на тазгодишното издание е върху винените региони – една дискусионна тема, която вълнува винената общност. Освен че по традиция изложителите са разпределени в залата по региони, майсторските класове от паралелната програма също са основно свързани с темата.
По време на събитието Асоциацията на търговците на вино в България (АТВБ) представи резултатите от анкета, която е провела най-вече през социалните мрежи. От асоциацията подчертаха, че все пак основната анкетирана публика е тази, която се интересува от вино.
В анкетата са взели участие 882 души, като 53,6 процента от тях са жени и 46,4 процента са мъже. Най-активни са били от възрастовата група 45-55 години (35 процента), следвана от 25-35-годишните (31,9 процента). 40 процента са хора, живеещи в София, а 62,7 процента са вишисти.
На въпроса "колко често консумирате вино" най-много от анкетираните са отговорили 2-3 пъти седмично или всеки ден, като най-често това се случва у дома (87,5 процента). Що се отнася до сортовете се забелязва сериозно предпочитание към местните (45,4 процента), а за голяма част от останалите анкетирани това е без значение (41,3 процента). Анкетираните най-често избират вина с отлежаване 3-7 години (59,3 процента).
Голям е процентът на консуматорите, които си купуват виното от специализирани магазини (63 процента), но доста висок е и процентът на покупка от производител на място (46,2 процента).
Относно опаковката най-предпочитана е стъклената бутилка (89,3 процента), а относно затварянето – 77,7 процента биха предпочели корк, а 17,7 процента винт. Това се дължи на факта, че много хора у нас са негативно настроени към алтернативните методи за опаковане.
По отношение на процента алкохол, 40 на сто от анкетираните посочват като фаворит вината с 12-13 процента.
В ресторант запитаните най-често си поръчват голяма бутилка (60,7 процента), като недоверието към виното на чаша често идва от оскъдния избор и недотам качествените вина.
Анкетираните потребители най-често си купуват бутилка 750 мл в ценовата категория 15-20 лева (31 процента) и 20-25 лева (21,3 процента). Основните предпочитания са към червеното вино.
През изминалите години DiVino.Taste се превърна в най-успешното събитие за популяризиране на качественото българско вино и винопроизводство. Броят на изложителите е нараснал от 37 в първото издание през 2011 г., на 84 през ноември 2022 г. Посетителите също са се удвоили - от близо 3000 през 2011-а до над 6000 през последните две години.
/ВЙ/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text