site.btaПредставители на медиите коментираха предизвикателства и възможности за взаимодействие с бизнеса на конференция в София

Представители на медиите коментираха предизвикателства и възможности за взаимодействие с бизнеса на конференция в София
Представители на медиите коментираха предизвикателства и възможности за взаимодействие с бизнеса на конференция в София
Снимка: Антоан Николов/БТА

Представители на медиите коментираха предизвикателства и възможности за взаимодействие с бизнеса по време на конференцията за дигитални технологии, бизнеси, маркетинг и медии "Диджитъл енюъл съмит" (Digital Annual Summit), организирана от списание "Ентърпрайс" (Enterprise) в София.

Сирма Пенкова, журналист "Медия и реклама" в "Капитал", каза, че бизнес моделът на медиите вече е доста остарял и грешен. Според нея една медия не може да се издържа само от реклама, затова счита, че трябва да се мисли за друг основен източник на финансиране и това трябва да бъдат читателите на медията. Според нея това ще даде предимство на рекламодателите, защото те ще знаят, че потребителите на медията са подбрани и са готови да си платят за нейното съдържание.

Тя счита, че Фейсбук, Инстаграм и другите подобни платформи са само социални мрежи, а не медии. Според нея смисълът на медията не се е променил, независимо дали е дигитална или печатна, защото същността й е да информира, да казва проверени факти, да влиза в дълбочина, както и да прави анализ и да обяснява какво се случва.

Бизнесът е устойчив, счита Александър Варов, изпълнителен директор на "Нет Инфо" (Net Info). Той коментира, че хората живеят в една глобална екосистема, която се контролира от 4-5 големи технологични тенденции, олицетворявани от компании като "Гугъл", "Фейсбук" и такива със сходна дейност. Голяма част от тези компании обаче не присъстват в България по начина, по който го правят на рекламния пазар в света. Той добави, че представляваната от него медия все още разчита много на рекламите.

Най-важното е репутацията и доверието, което е изградила една медия, заяви Деница Димитрова, управител на "Мит Прес". По думите й това има голямо значение, защото когато един рекламодател попадне сред качествено съдържание, тогава неговото послание може да достигне до правилната аудитория. Тя добави, че съдържанието на икономическата медия, която тя представлява, трябва да е такова, което да води към икономически прогрес. Медията трябва да се опитва да е в помощ на клиента, счита Димитрова.

Тримата се обединиха около тезата, че брандовете могат и трябва да се споменават в медиите. "За нас е цел да показваме добрите примери", каза Деница Димитрова. "Ако някоя компания е откраднала, няма как да не го споменем", изтъкна Сирма Пенкова. "Хората се вълнуват от брандове и обичат да слушат за брандове", коментира Александър Варов.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:23 на 28.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация