site.btaНад 2 млрд. лв. е оборотът на български компании в търговската мрежа на "Лидл" в периода 2020-2022 г., отчитат от веригата

Над 2 млрд. лв. е оборотът на български компании в търговската мрежа на "Лидл" в периода 2020-2022 г., отчитат от веригата
Над 2 млрд. лв. е оборотът на български компании в търговската мрежа на "Лидл" в периода 2020-2022 г., отчитат от веригата
Снимка: Lidl

Над 2 млрд. лв. е оборотът на български компании в търговската мрежа на "Лидл" (Lidl) в периода 2020-2022 г., съобщиха от веригата. Близо 90 процента от тази стойност е реализирана в страната, а останалите 10,6 процента са износ в европейската мрежа на веригата. 

Според анализ, изготвен от Института за пазарна икономика (ИПИ), данните, от който бяха представени, през последните три години "Лидл България" доставя стоки от над 250 български компании от всичките 28 области на страната.

С най-голям дял от продуктите, които българските производители са доставяли на веригата в периода 2020-2022 г., са месото, колбасите и рибата - общо 33 процента, млечните продукти и яйцата - 16 процента, плодовете и зеленчуците - 7 процента. Сред останалите продукти са хляб, различни алкохолни и безалкохолни напитки и вода, захарни изделия, консерви, лютеници, сладка.

Съвместната работа на "Лидл България" с родните производители и оборотите, които те реализират в търговската мрежа на веригата, оказват положително влияние върху растежа и развитието на самите компании, е извод в анализа.

Според него за водещите 50 доставчика (според стойността на доставките), търговските им отношения с "Лидл" носят средно 10,6 процента от общите им приходи, като при 13 компании те са над една трета от приходите, при 7 - над половината, а при три - почти всички приходи. Отчита се още, че компаниите, които работят с "Лидл" бележат ускорен ръст на общите приходи за последните три години, отколкото общото увеличение на приходите в преработващата промишленост в страната. Тези компании осигуряват заетост на над 12 000 души, в много случаи – в малки населени места със сравнително висока безработица. 

Продуктите, които българските производители доставят за "Лидл", са от всяка една от 28-те области в страната, се отбелязва в анализа. За периода 2020-2022 г. с най-висока стойност на продукцията, реализирана в мрежата на веригата, е област Пловдив - над 250 млн. лева. В три области - София, Ловеч и Търговище, стойността на доставките е над 100 млн. лева. 

Според данните на общинско ниво "Лидл България" работи с местни производители от 85 общини. В почти половината от тях доставчиците са два или повече, а най-голям брой са тези в София-град и община Пловдив. 

Над половината от общините, в които е разположена производствена мощност на поне един доставчик на веригата, имат население под 30 000 души, а в една пета (общо 16 общини) населението е под 10 000 души. Това е индикатор за равномерно териториално разпределение на стопанското въздействие в цялата страна, включително в региони със сравнително малко население и относително слаба икономическа активност като цяло, се посочва в анализа.

"Партньорството с български производители е стратегически приоритет за "Лидл България". Тази година решихме да анализираме заедно с ИПИ как тази съвместна дейност се отразява върху регионалното развитие в страната, което е от ключово значение. Резултатите още веднъж потвърждават това, което винаги ни е мотивирало в работата ни с родни производители - а именно ползите. А ползите са за всички - за българския потребител, който получава качествени местни продукти на изгодна цена, за производителя, който става по-конкурентен на пазара и разширява производството си, за местната икономика чрез осигуряване на заетост и приходи", каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България", цитирана в съобщението.

"Когато държавата и бизнесът работят в синхрон, могат да направят най-доброто за българските потребители. Подкрепяме усилията Ви да осигурите пазар за българските стоки не само у нас, но и на чужди пазари. Стремим се да подкрепим това усилие и да работим всички заедно в една посока", каза заместник-министърът на икономиката и индустрията Ирина Щонова, която присъства на представянето на данните от доклада.

Компанията е член на Сдружението за модерна търговия.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:22 на 18.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация