site.btaПоръчки за над 60 милиона лева и над 3 милиона посещения на платформата, отчитат от "еМаг" за периода 17-19 ноември

Поръчки за над 60 милиона лева и над 3 милиона посещения на платформата, отчитат от "еМаг" за периода 17-19 ноември
Поръчки за над 60 милиона лева и над 3 милиона посещения на платформата, отчитат от "еМаг" за периода 17-19 ноември
Снимка:eMAG

75,3 процента от участвалите в допитване българи, живеещи в градски райони, на възраст между 18 и 55 г. са споделили намерение да закупят поне един продукт по време на тазгодишния Черен петък (Black Friday). През 2022 г. по подобен начин са отговорили 72,7 процента от респондентите. Това показват заключенията от проучване, поръчано от платформата "еМаг" (eMAG) и проведено от фирмата за пазарни проучвания "Кантар" (Kantar) чрез лични интервюта и попълване на въпросник. Проучването е проведено между 16 и 26 октомври сред национално представителна градска извадка от 1025 респонденти на възраст между 18 и 55 години и е част от регионално изследване, проведено също в Румъния и Унгария, съобщиха от "еМаг". 

В 11-ото издание на кампанията на онлайн търговеца в България "еМаг Блек Фрайдей" (eMAG Black Friday) клиентите са направили поръчки на обща стойност 60,8 милиона лева за първите 3 дни - от 17 до 19 ноември, иформират от платформата. Кампанията ще продължи до 27 ноември.

Продуктите са били от различни категории, предлагани както от "еМаг", така и от 3739 маркетплейс търговци на платформата, като сред най-търсените са били детските стоки, продуктите за ежедневието и домашния любимец, големи и малки домакински уреди, парфюми, лична грижа и козметика, телефони, таблети и джаджи. Това издание потвърди, че хората са готови да похарчат повече за атрактивните сделки по време на кампанията и са се възползвали от момента, за да купуват както дълготрайни стоки, така и такива за ежедневна употреба, отчитат от платформата и добавят, че клиентите са закупили средно три продукта. Част от тях са избрали и опцията за безлихвено плащане на вноски.

От необичайните оферти, предлагани от търговци на платформата специално за кампанията, голям интерес са привлекли благородни метали и монети, ваучери за гориво, автомобили под наем и почивки. Резултатите от кампанията потвърждават водещи тенденции в развитието на електронната търговия в България - консолидиране на поръчките от една дестинация за различни видове покупки, по-голямата част посещенията идват от мобилни устройства и ръст на картовите плащания (28,4 процента спрямо 26,91 процента през 2022 г.).

Поръчките с най-висока средна стойност на ниво клиент в петък - 17 ноември, са от Столична община – 423 лв./клиент, Пловдив – 401 лв./клиент, Варна – 395 лв./клиент, Бургас – 363 лв./клиент, Русе – 397 лв./клиент, Стара Загора – 364 лв./клиент, Плевен – 322 лв./клиент, Велико Търново – 314 лв./клиент, Перник – 366 лв./клиент, Казанлък – 409 лв./клиент, Шумен – 335 лв./клиент. Поръчката с най-много броя продукти съдържа 94 продукта от различни категории и е на стойност 364,93 лв.

От платформата отбелязват, че не малка част от поръчките, направени през кампанията през уикенда, ще бъдат доставени до денонощни автоматични станции на easybox, като първите поръчки са били доставени в easybox още през първия ден на кампанията.

"Тазгодишният "еМаг Блек Фрайдей" потвърди, че електронната търговия вече е константа в навиците за пазаруване на българите, с потенциал да отговори на очакванията на клиентите по отношение на разнообразие от продуктови категории, добри оферти, различни начини на доставка и плащане", коментира Силвиу Гугуи, управител на "еМаг" България. "На "еМаг Блек Фрайдей" (Crazy season) уикенд платформата имаше над 3 милиона посещения, като потребителите разполагаха с избор от разнообразни продукти, включени в кампанията, а 3 от 4 оферти, част от "еМаг Блек Фрайдей", бяха с най-ниска цена на платформата за годината. Над 13 000 са новите клиенти, които са направили поръчки – това е ясен индикатор за продължаващото нарастване на доверието в електронната търговия и популярността на кампанията, в която могат да се намерят добри оферти за всеки вкус и бюджет“, отбеляза Гугуи.

Според данните от кампанията всеки клиент е купил средно 3 продукта, като потребителите са отделили средно по 720 лв. за своите поръчки в първите часове на кампанията.  Посещенията през мобилни устройства са 77 процента от общия брой посещения. 53,17 процента са направените поръчки от мобилното приложение "еМаг". 28,4 процента от поръчките са платени онлайн. Над 35 процента от поръчките са били направени с доставка до денонощните автоматични станции на easybox, отчитат от платформата.

Те посочват още, че най-бързата поръчка е направена за седем секунди и е на обща стойност 1736,99 лв, а 850 поръчки са направени през първата минута на кампанията.

По категории и брой продукти, поръчани от "еМаг" за посочения период, най-много са били детските артикули и играчки – 70 126 бр., продуктите за всеки ден за семейството и домашния любимец – 56 178 бр., големите и малки електроуреди – 53 507 бр., мебелите и продукти за дома – 51 014 бр. При парфюми, лична грижа и козметика са реализирани 45 715 бр., телефони, таблети и джаджи - 28 553 бр., ТВ, електроника, фото и гейминг – 27 968  бр., лаптопи, ИТ продукти и офис – 23 838  бр., градина, инструменти и авто – 17 788  бр.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:24 на 10.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация