site.btaСпоред проучване 22 процента от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци за празниците

Според проучване 22 процента от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци за празниците
Според проучване 22 процента от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци за празниците
Снимка: Paysafe

Според проучване, проведено в 14 страни в света, увеличените разходи за живот значително биха свили бюджета за пазаруване този празничен сезон, като 81 процента от потребителите се очаква да оптимизират разходите си. Това показват данни на изследването "Изгубени в трансакциите 2023: Как потребителите променят навиците си при пазаруване", реализирано от "Сапио Рисърч" (Sapio Research) по поръчка на платформата за плащания "Пейсейф" (Paysafe) през октомври, съобщиха от платформата. Проучването е проведено сред 14 500 потребители в Обединеното кралство, САЩ, Канада, Германия, Австрия, България, Италия, Перу, Чили, Бразилия, Мексико, Колумбия, Аржентина и Еквадор, като изследва промяната на потребителското поведение и отношение към плащанията.

Според проучването 22 процента от българските потребители планират да харчат по-малко за подаръци за празниците, 19 процента по-малко за храна и напитки (в Италия този процент е 14), а 17 процента ще харчат по-малко за забавления (в Австрия процентът е 13). 

21 процента от анкетираните посочват, че планират да се възползват от сезонните оферти и намаления, за да оптимизират портфейла си, а 20 процента казват, че благодарение на по-големите спестявания, които са успели да направят през годината, влизат подготвени в празничния сезон и по-високите цени на продуктите и услугите не ги притесняват. 

Проучването отчита продължаваща промяна в навиците на потребителите при пазаруване онлайн. Тази промяна може да послужи като стимул за онлайн търговците да преосмислят методите за плащане, които предлагат на своите клиенти, е извод в допитването. Според него 62 процента от потребителите биха се отказали от покупка, ако се сблъскат с усложнения при плащането на стоката. Процентът за България е 55.

От платформата "Пейсейф" коментират още, че предлагането на по-широка гама от опции за плащане е жизненоважно както за големите, така и за малките онлайн търговци. Въпреки продължаващата популярност на традиционните методи на плащане при празнично пазаруване като дебитни карти (67 процента) и кредитни карти (50 процента), резултатите сочат промяна и по-голям интерес към алтернативните методи на плащане. Според данните 48 процента от потребителите биха предпочели дигиталните си портфейли, когато пазаруват онлайн по време на празничния сезон, 41 процента редовно използват банкови преводи, а 25 процента се доверяват на онлайн решенията за плащане в брой, известни също като eCash.

"Наблюдаваме по-голяма конкуренция между търговците за крайни клиенти. Тези, които предлагат много и разнообразни методи за плащане и безпроблемно изживяване на потребителите, правят впечатление. Именно те ще привлекат нови клиенти и ще увеличат продажбите си", коментира Роб Гато, главен директор по приходите в "Пейсейф", цитиран в съобщението.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:21 на 05.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация