site.btaОбучението и възможностите за развитие стават все по-важен фактор за кандидатите за работа в страната, смятат експерти

Обучението и възможностите за развитие стават все по-важен фактор за кандидатите за работа в страната, смятат експерти
Обучението и възможностите за развитие стават все по-важен фактор за кандидатите за работа в страната, смятат експерти
снимка: Цветомир Петров/БТА

Обучението и възможностите за развитие стават все по-важен фактор за кандидатите за работа в страната. Около това становище се обединиха, експерти, работещи в областта на човешките ресурси, на конференция на тема "Специалисти и таланти за устойчиво развитие на бизнеса" и изложение с фирми, организирани от Германо-българската индустриално-търговска камара. Заплатата продължава да е водещ фактор за българите при избора им на работа.

БТА е медиен партньор на форума.

Пламена Янева от "Лидл" (LIDL) говори по темата "Инвестицията на работодателя в обучение и развитие на служителите като инструмент за тяхното привличане, задържане и мотивиране".

Според проучване на компанията факторите, които са причина служителите да изберат определен работодател, са възможностите фирмата да ги подкрепя в тяхното обучение и развитие. Повече от половината от хората, които попитахме в и извън компанията, търсят именно такива фирми, каза Янева.

Тя съобщи, че миналата година служителите на фирмата са преминали около 30 000 часа обучения, а всеки четвърти мениджър на филиал е израснал "отвътре". Компанията има и социална кауза, насочена към младите, а дуалното обучение е ключовата й програма. В практикантската програма на фирмата тази година е имало 218 кандидати, което по думите на Янева е рекорден брой.

Елица Боюкова от "Адеко груп България" (Adecco Group Bulgaria) говори по темата "Програмите за кариерен преход - устойчива грижа за таланта и инвестиция в бъдещето на бранда". Тя разказа за програмите за кариерен преход, които са предназначени за служители от всички нива на една организация и са свързани с принудителната раздяла със служителите. За освободените служители това е безценна подкрепа и тогава намесата на квалифициран консултант помага на хората да приемат нещата по-спокойно и ги подкрепя в намиране на следваща желана роля за изява, коментира Боюкова.

Светла Добрева от софийския клон на "Де Те Се Комерцбанк" говори по темата "Бъдещето на работодателската марка (employer branding)",  като разказа за промяната в стратегията за привличане и задържане на персонала от периода 1990-2000 г. досега. Водени от новата ситуация на пазара, трябва да работим по различен начин, защото се променят очакванията на служителите, те вече искат от работодателите обучения, баланс между личния живот и работата, изтъкна Добрева. Тя цитира данни на "Галъп", според които 77 на сто от анкетираните по света служители, твърдят, че са склонни да дават много повече от себе си, когато работят в компания със силна култура, когато имат чувство за принадлежност, че работят за идея, кауза, а не просто за пари. Според Добрева бъдещето на работното място е свързано с усещането на заетите, че принадлежат към общността на компанията и идеята.

Темата на изказването на Мила Вълкова и Диана Костова от "Кауфланд" (Kaufland) бе "Инвестиция в културата на организацията като стъпка за устойчиво осигуряване и задържане на таланти". 

Мила Вълкова разказа за ценностите в компанията, които са и посланието на фирмата към служителите и към потенциалните външни кандидати за работа – резултати, динамика и коректност. Тя отбеляза, че обучението и възможностите за развитие са изключително важен фактор за кандидатите за работа в страната. По думите й вече има раздвижване на тази тема и тя преминава на по-горна позиция, същевременно заплащането запазва първо място в България като фактор при търсенето на работа. Диана Костова разказа за проекта на компанията "Култура", с който се цели трите ценности на фирмата да се трансферират в компания чрез символи, ритуали и герои, за да могат те да залегнат в атмосферата и процесите, както и да станат част от ръководния стил на фирмата.

На темата "Вносът на чуждестранни работници - нова алтернатива за пазара на труда" бе посветено изказването на Емануил Манасиев от "Талънт груп" (Talent Group). Той се спря върху предизвикателствата при този начин на подбор на кадри, сред които открои административните пречки, необходимите инвестиции, които съпровождат процеса и са свързани с документи, такси и комисиони, както с възможностите за задържането на кадрите. Това не е по-евтината алтернатива, но това е алтернатива, когато нужните хора ги няма, каза експертът. Вносът на персонала не само е алтернатива, но понякога може да се окаже и единственото добро решение за това да намерим правилните хора, допълни той. Според него осъществяването на този тип подбор на кадри не отнема повече време и ресурси от конвенционалния подбор и практически дава възможност за работа с целия пазар.

/ЕС, ЦМ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 12:41 на 13.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация