site.btaПочти 50 процента от онлайн потребителите в Европа са пробвали хибриден модел на пазаруване, отчитат от компанията "Стеник груп"

Почти 50 процента от онлайн потребителите в Европа са пробвали хибриден модел на пазаруване, отчитат от компанията "Стеник груп"
Почти 50 процента от онлайн потребителите в Европа са пробвали хибриден модел на пазаруване, отчитат от компанията "Стеник груп"
Снимка: "Стеник груп"

Хибриден модел на онлайн пазаруване, който обединява виртуалния и физическия свят, набира популярност в сектора, коментират от българската технологична компания "Стеник груп" (Stenik Group) в съобщение до медиите. Моделът Click & Collect  ("клик енд колект", кликни и събери) е смесена форма на продажби, при която потребителят открива и закупува даден продукт онлайн и взема стоката на място от физически обект на търговеца. 

"Стеник груп" е специализирана в разработката, поддръжката и развитието на онлайн магазини за ритейлъри и платформи за интернет В2В търговия.

Почти 50 процента от онлайн потребителите в Европа вече са пробвали новия модел на пазаруване, а над половината търговци на Стария континент са го внедрили в своята дейност, отбелязват от компанията. Те цитират данни, според които прогнозният оборот от продажбите чрез опцията "клик енд колект" през тази година се очаква да достигне 45 милиарда евро, което ще е почти двукратно увеличение спрямо 2022 г. От компанията посочват още, че според наблюденията им пандемията трайно е променила предпочитанията на клиентите, довеждайки до 208 процента ръст на "клик енд колект" поръчките като добавят, че в резултат на това 50 процента от онлайн потребителите днес очакват от търговците да предлагат тази услуга.

Сред предизвикателствата пред онлайн търговците, свързани с новия хибриден модел на пазаруване, от компанията посочват необходимостта от по-високо ниво на техническа свързаност между онлайн магазина и физическите магазини, съмнения във възможностите на офлайн персонала да обслужва клиенти на добро ниво, притеснения, че двата канала могат да се конкурират помежду си. Въпреки това обаче, все повече търговци у нас осъзнават важността на интегрирането на различни канали и се стремят да предложат подобни услуги, които комбинират онлайн и офлайн пазаруване, посочват от компанията.

"Клик енд колект" е не само съвременна услуга, съчетаваща удобството на онлайн пазаруването с личния контакт, а и добра възможност да се утвърди доверието между потребителите и местните онлайн търговци със собствени физически магазини, отбелязват от компанията. Те препоръчват на българските ритейлъри, които все още не са го направили, да внедрят услугата в своята дейност, защото компанията това е едно от най-сигурните конкурентни предимства, с които разполагат пред все по-напредничавите и агресивни международни онлайн магазини, които печелят клиенти на територията на България.

“Този комбиниран модел на пазаруване включва най-доброто от двата свята. Той е значително по-безопасен, гарантирайки на потребителите, че ще могат да разгледат и докоснат желания артикул веднага след получаването, да получат консултация за него, а в краен случай и да го върнат по-лесно, както и че ще имат личен контакт с търговеца. И в добавка ще си спестят разходите за куриерски услуги. Същевременно "клик енд колект" им позволява да разгледат предварително множество продукти от удобството на дома си, да сравнят цените и условията, както и да споделят информацията лесно с приятели онлайн", посочва Стефан Чорбанов, съосновател и управител на "Стеник груп", цитиран в съобщението.

"Търговците, които предоставят локализирано и удобно клиентско изживяване, ще бъдат конкурентноспособни в дигиталната икономика. Собствениците на някои от най-успешните проекти в нашето портфолио ни се довериха и добавиха тази опция за клиентите. Всеки онлайн предприемач, който желае да гарантира удобството и гъвкавостта за своите потребители и да изведе клиентското изживяване на следващо ниво, трябва да обмисли варианта да внедри "клик енд колект" под някаква форма", добавя Стефан Чорбанов.

Той обяснява, че за да осигурят оптимално изпълнение на услугата, е важно онлайн търговците да имат физически магазини, които да могат да бъдат както дистрибуционни центрове, така и локации за взимане на стоките. Добре е да бъде осигурено обучение на персонала или наемане на допълнителен персонал, както и на клиентите да се изпращат навременни и коректни трансакционни съобщения, за да са наясно кога пратката им е готова за получаване, да се осигурява безплатна доставка и възможност за връщане на стоката в магазина, казва Чорбанов.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:01 на 15.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация