IKON 13:49:31 08-02-2022
ES1346IK.021
Япония - технологии
"СофтБанк груп" се отказва
от мегапродажбата на "Арм"
на "Нвидиа" заради регулаторни пречки
Токио, 8 февруари /БТА/
Японският технологичен и инвестиционен гигант "СофтБанк" (SoftBank Group) обяви днес споразумение с американската "Нвидиа" (Nvidia), с което тя се отказва да й бъде продаден британският производител на микропроцесори "Арм" (Arm) заради значителни регулаторни пречки, предаде Франс прес.
"СофтБанк" планира вместо това да върне отново "Арм" на борсата до края на март 2023 година, се казва в комюнике.
Планът за продажбата на "Арм" на "Нвидиа", обявен през септември 2020 година, който трябваше да бъде конкретизиран в началото на тази година, от месеци срещаше трудности на фона на острото несъгласие на различни регулаторни органи от цял свят, опасяващи се от централната позиция в световния сектор на полупроводниците, което това придобиване можеше да предостави на "Нвидиа".
През декември американският орган за защита на конкуренцията - Федералната комисия за търговията (FTC) - сезира административния съд, за да блокира сделката. Европейската комисия и британският регулатор проведоха задълбочени разследвания по операцията, в която Лондон виждаше заплаха за националната сигурност.
"СофтБанк" уточни, че запазва сумата от 1,25 милиарда долара, платени от "Нвидиа" в момента на подписването на договора за продажбата на "Арм", която не подлежи на възстановяване.
Тази сума ще бъде вписана като печалба в резултатите на японската група за четвъртото тримесечие на финансовата 2021/2022 година (януари-март).
Пропуснатата полза за "СофтБанк груп" обаче е огромна: началната продажна цена на "Арм" беше 40 милиарда долара, а стойността на производителя на чипове значително нарасна оттогава, тъй като една част трябваше да бъде платена в акции на "Нвидиа", чиято цена скочи рязко миналата година.
Едновременно с това "СофтБанк" обяви днес слаба нетна печалба от 29 милиарда йени (220 милиона евро) за третото тримесечие на финансовата 2021/2022 година.
Това представлява срив от 97,5 процента за една година, но в същото време е подобрение спрямо второто тримесечие, когато групата понесе нетна загуба от 3 милиарда евро, жертва на борсовия спад в котировките на няколко от големите му активи като "Алибаба" (Alibaba), "Диди Чусин" (Didi Chuxing), "Купанг" (Coupang) в САЩ, както и в Китай. /Росица Николова/
/ЕС/