site.btaБългарите биха могли да даряват до 567 млн. лева за социални каузи годишно, сочи изследване

Българите биха могли да даряват до 567 млн. лева за социални каузи годишно, сочи изследване
Българите биха могли да даряват до 567 млн. лева за социални каузи годишно, сочи изследване
Иван Михайлов, снимка: Минко Чернев/БТА

При подходяща мотивация българите биха могли да даряват до 567 млн. лева за социални каузи годишно, над двойно повече, отколкото даряват сега. Това сочи изследването "Филантропия и корпоративна социална отговорност в Централна и Източна Европа - България", проведено от Social Impact Alliance for Central and Eastern Europe и партньори, съобщава Американската търговска камара в България, също партньор на проекта.

Данните показват, че 49 на сто от българите вече са готови да плащат повече за продукти и услуги, предлагани от социално отговорни марки. Компаниите все повече започват да прилагат отговорни и устойчиви практики, мотивирани от нарастващата информираност сред служители, инвеститори и потребители. Към 50 на сто от българите правят финансови дарения за социални каузи, като към момента годишният принос възлиза на 235 млн. лева (140 лева на дарител), 42 на сто даряват продукти като лекарства и храни, а 32 на сто от българите са участвали в доброволческа дейност през последните 12 месеца. Тези изводи се съдържат в най-новото проучване, проведено през април и май от Social Impact Alliance for Central and Eastern Europe, Американската търговска камара в България и "Джингов, Гугински, Кючуков и Величков" с подкрепата на Google.org. 

"Като организация с мисия за подобряване на бизнес средата, инвестиционния климат и стандарта на живот в страната, ние вярваме, че застъпничеството за продуктивен диалог и партньорство е от ключово значение за създаването на стабилна дългосрочна подкрепа и преминаването отвъд краткосрочно финансиране основано на проекти. С обединените усилия на всички заинтересовани страни можем да създадем по-ефективна и устойчива система в полза на всички българи", каза Иван Михайлов, главен изпълнителен директор на Американската търговска камара в България. 

"За да развием устойчива филантропия, се нуждаем от надеждни данни и споделяне на знания. Централна и Източна Европа има реална възможност да продължи да изгражда култура на филантропия и устойчива социална подкрепа. Ето защо е важно да се ангажират всички участници в обществото по стратегически и дългосрочен начин", добави Лиза Белозерова, старши мениджър за Европа, Близкия изток и Африка в Google.org, който подкрепи проучването.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 11:25 на 06.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация