site.bta"Лидл" ще намали употребата на хартия с над 160 тона, като редуцира разпространението на брошурата си

"Лидл" ще намали употребата на хартия с над 160 тона, като редуцира разпространението на брошурата си
"Лидл" ще намали употребата на хартия с над 160 тона, като редуцира разпространението на брошурата си
Снимка: "Лидл"

"Лидл България" ще намали употребата на хартия с над 160 тона, като спре разпространението на хартиената си брошура в девет населени места през юли и август, съобщава търговската верига.

Инициативата е част от цялостната стратегия за устойчиво развитие, с която веригата от години прилага мерки за съхранение на ресурсите, включително и на хартията като ценна суровина. Пилотната екологична кампания обхваща общо 51 магазина в София, Пловдив, Балчик, "Св. св. Константин и Елена", "Слънчев бряг", Несебър, Поморие, Созопол и Царево. 

Освен в приложението Lidl Plus, брошурата може да бъде разгледана и на място във всеки един от магазините на веригата в страната. Хартиените брошури са от изцяло рециклиран материал, с намален формат и съкратени страници. Част от усилията за намаляване на употребата на ресурса включва разпространението им в близост до магазините да се ограничи на принципа "donut" – в определен радиус около магазина не се разнасят хартиени копия, с което веригата спестява между 500 и 3000 бройки на магазин всяка седмица.

Редуцирането на разпространението на печатното издание на брошурата е поредната стъпка в посока устойчивост, която веригата прилага. В края на миналата година "Лидл" въведе политика всеки кашон, етикет, опаковка или продукт от хартия да е сертифициран по FSC - знак, че ресурсът идва от устойчиво управлявани гори или е от рециклиран материал. "Лидл" направи и още една стъпка в посока устойчивост, когато през 2021 г. въведе екологичен касов бон от иновативна сертифицирана термо хартия, който не съдържа химически оцветители, което го прави напълно рециклируем. 

"Искрено се надяваме клиентите ни да припознаят и това новаторско решение. Те откликнаха веднага на пилотния ни проект за депозитна система, с който само за първите два месеца бяха предадени 1,1 млн. броя пластмасови бутилки и кенове. Това показва, че потребителите са устойчиво ориентирани и заедно можем да допринесем за едно по-добро утре" - така Борислав Хлебников, ръководител "Маркетинг и реклама", коментира инициативата, свързана с брошурата.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 01:30 на 04.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация