site.btaКомпаниите с позитивни бизнес резултати в момента имат адекватно пазарно поведение и обещаващо бъдеще
Проведено пилотно изследване сред компании на българския пазар ни позволи да ги разграничим в 3 групи според оказаното влияние на Covid-19 върху дейността им. 63% от попадналите в извадката компании регистрират негативни резултати, а 6% нямат промяна във финансовия си резултат.
Изследвахме как фирмите използват следните 5 начина за подобряване на своето бизнес представяне:
- брой достигнати потенциални клиенти;
- конверсия (дали успяват да превърнат потенциалните в реални клиенти);
- средна стойност на една покупка;
- брой транзакции на един клиент;
- маржин на единица.
Какви са изводите?
1. От гл.т. на възможността да се използват всеки от посочените 5 начина за оптимизиране на представянето, най-правилно поведение имат компаниите, които са позитивно повлияни от Covid-19, докато при другите се регистрира пасивност.
2. Фирмите, които са повлияни позитивно от кризата, залагат в най-висока степен на конверсията (64%), на маржина на единица (55%) и на броя на потенциалните клиенти (55%).
3. Компаниите с негативни финансови резултати концентрират усилия върху конверсията (83%) и броя на атакуваните потенциални клиенти (61%).
4. Компаниите с неутрално въздействие на кризата не обръщат внимание на средната стойност на една покупка, маржина и броя на транзакциите на клиент като фактори за подобряване на бизнес представянето.
5. Данните недвусмислено показват, че „където е текло пак ще тече!“, защото начинът на мислене на мениджърите на позитивно повлияните компании, в най-висока степен предполага потенциал за бъдещо развитие и оптимално пазарно представяне. Казано по друг начин – най-добре са в момента и действията им ще ги позиционират още по-добре в перспектива.
Автор: проф. д-р Евгени Станимиров – ректор на Икономически университет – Варна
ИУ – Варна, катедра „Маркетинг“
Оператор и монтаж: Стойчо Стойчев
Икономически университет – Варна
news.modal.header
news.modal.text