site.btaИндия се опитва да ограничи китайските компании от местния пазар на евтини смартфони, пише Блумбърг

Индия се опитва да ограничи китайските компании от местния пазар на евтини смартфони, пише Блумбърг
Индия се опитва да ограничи китайските компании от местния пазар на евтини смартфони, пише Блумбърг
Снимка: AP

Правителството в Делхи се стреми да ограничи китайските производители на смартфони, които продават устройствата си на цена под 12 000 рупии (150 щатски долара) на индиския пазар, съобщи Блумбърг, позовавайки се на информирани източници. Така Индия иска да даде тласък на закъсалата си местна индустрия, но и нанася удар на някой китайски марки като "Сяоми" (Xiaomi Corp), отбелязва агенцията.

Ходът има за цел да изтласка китайските технологични гиганти от ниския ценови сегмент на втория по големина пазар на мобилни устройства в света, твърдят източниците. По думите им това съвпада с нарастващото безпокойство около китайски марки с голям обем на производство като "Риълми" (Realme) и "Тренсън" (Transsion), които подбиват цените на местните производители.

Изключването от евтиния сегмент на индийския пазар би навредило на китайските компании като "Сяоми", които през последните години все повече разчитаха на Индия. Страната засили растежа на продажбите им, тъй като китайският пазар претърпя поредица от локдауни, наложени заради разпространението на коронавируса и намалили китайското потребление.

На смартфоните, струващи под 150 долара, се пада една трета от обема на продажбите в Индия през април, май и юни. Около 80 на сто от тези продажби са на китайски компании, по данни на пазарния анализатор "Каунтърпойнт" (Counterpoint).

Акциите на "Сяоми" увеличиха загубите си в последните минути от днешната търговска сесия в Хонконг. Компанията загуби 3,6 на сто от стойността си, продължавайки спада от началото на годината, достигнал над 35 на сто. 

Не е ясно дали правителството на индийския премиер Нарендра Моди ще обяви някаква политика или ще използва неформални канали, за да сигнализира намеренията си към китайските компании, допълват източниците пред Блумбърг.

Доставките на телефони от марката "Сяоми" може да намалеят с 11 до 14 на сто на година, което би представлявало 20-25 милиона броя или 4-5 на сто по-малко продажби, ако Индия въведе забрана за евтините мобилни телефони, произведени в Китай, според изчисления на информационната агенция. 

Този ход обаче не би трябвало да засегне конкурентите на марката, каквито са американската "Епъл" (Apple) и южнокорейската "Самсунг" (Samsung Electronics), чиито телефони са по-скъпи. 

Южноазиатската страна засили натиска върху китайските фирми през лятото на 2020 г., след като индийски войници загинаха след сблъсък с китайски военни на спорната хималайска граница. Оттогава властите в Делхи забраниха повече от 300 китайски приложения, включително "УиЧат" (WeChat) на "Тенсент" (Tencent Holdings) и "ТикТок" (TikTok) на "БайтДенс" (ByteDance).

/ЦМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:52 на 03.10.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация