site.btaГотови са изравнителните сметки за клиентите на "Техем" за изминалия отоплителен сезон в София

Готови са изравнителните сметки за клиентите на "Техем" за изминалия отоплителен сезон в София
Готови са изравнителните сметки за клиентите на "Техем" за изминалия отоплителен сезон в София

Изравнителните сметки за отоплителен сезон 2021/2022 за клиентите на "Техем" в София вече са публикувани на клиентския портал на дружеството, съобщава "Техем". Както всяка година, в срок до 15 юли 2022 г. ще бъдат предоставени на клиентите на хартиен носител. 

Това са информационни сметки, които ще бъдат фактурирани от топлофикационното дружество в столицата към 15 август. Към момента все още има 4418 имота, които не са осигурили достъп за годишен отчет, а уредите, монтирани в тях, са визуални. Тези клиенти могат да заявят допълнително посещение до 31 август. "Тази година регистрираме, че имотите, които не осигуряват достъп, намаляват, което се дължи на множеството монтирани радио разпределители, топломери и водомери, които се четат дистанционно. Затова и успяваме да обработим данните от отчетите и съставим сметките в по-кратки срокове", коментира Милена Стоянова, управител на "Техем". 

Значителен ръст бележи броят на монтираните водомери с дистанционно отчитане, над 19 хиляди за последната година. Общият брой на монтираните дистанционни уреди "Техем" на територията на София нараства до над 644 хиляди. Расте и броят на сградите, които преминават на месечен дистанционен отчет без изравнителна сметка, които вече са над 350. "Клиентите оценяват предимствата на дистанционните уреди все повече, както и изпълняват изискванията на Закона за енергетиката за задължително монтиране на такива при необходимо преоборудване", допълва Милена Стоянова. 

Уредите в над 1100 сгради, клиенти на "Техем", към момента са отчетени на 100 процента, което означава, че за тези клиенти няма да има корекции на изравнителните сметки в следствие на поискан допълнителен отчет от съседи, неосигурили достъп. 

През този сезон немското дружество инвестира допълнително в сградите, които обслужва у нас и дигитализира над 3000 етажни собствености. Системата за дигитална инфраструктура на "Техем" се състои от малък смарт четец, който се монтира в общите части на сградата и събира данни от дистанционните уреди в имотите на клиентите. Радиоуредите изпращат регулярно сигнал към смарт четеца. На определени интервали информацията се пренася през защитена мобилна връзка към облачно пространство, а оттам към центъра за обработка на данни в "Техем". В последствие там данните се разкодират и обработват, за да получат клиентите коректни месечни или изравнителни сметки за отопление и топла вода.

Неосигуряването на достъп за годишен отчет до уредите дори на един клиент в сградата означава начисляване на максимална мощност на този потребител и последващи корекции в изравнителните сметки на всички клиенти, припомнят от фирмата. В Наредбата за топлоснабдяване са предвидени санкции при неотчетени, стари или липсващи индивидуални водомери, а именно служебен разход до 280 л./ден на човек (на месец това означава до 8 куб. метра или годишно до 100 куб. метра на човек). Неосигурилите достъп за отчет могат да поискат допълнително посещение до 31 август 2022 г. След тази дата не се приемат възражения и заявки за отчет, пише в съобщението.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:43 на 13.08.2022 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация