site.btaЧетири общини в България са готови да въведат водороден транспорт, каза председателят на Българската асоциация за водород, горивни клетки и съхранение на енергия
IF 16:55:31 20-10-2021
ZM1653IF.025
ГБИТК - конференция - Дария Владикова
Четири общини в България са готови да въведат водороден транспорт, каза председателят на Българската асоциация за водород,
горивни клетки и съхранение на енергия
София, 20 октомври /Антоан Николов, БТА/
Четири общини са готови за въвеждане на водородния транспорт - София, Стара Загора, Русе и Бургас. Планът е за 140 водородни автомобила, както и 65 ретрофит тролея, произведени в България с цялата инфраструктура за зареждане с водород. Това каза председателят на "Българската асоциация - водород, горивни клетки и съхранение на енергия" проф. Дария Владикова по време на хибридната конференция "Водородната индустрия - добри практики от Германия. Нови възможности за развитие на България", организирана от Германо-българската индустриално-търговска камара /ГБИТК/ с подкрепата на Европейската инвестиционна банка.
Има и проект за създаване на център за разработване на тези хибридни системи с амбицията те да се разширят към тежкотоварната техника, защото там водородът няма алтернатива. Докато при колите батериите за градско каране са по-ефективни, то за камионите това е водород, обясни проф. Владикова и припомни, че водородът се зарежда 5 минути и пробегът му е съизмерим с този на конвенционалните горива. Тя уточни, че става дума за коли за събиране на боклук, автобуси, тролеи, кораби и локомотиви.
Министерството на образованието и науката /МОН/ финансира първите в България демонстрационни проекти по водород. Професор Владикова ръководи един такъв демонстрационен проект - удължител на пробег 100 км "горивна клетка/батерия" на тролей на Софийска община.
Преди два месеца са били завършени и два проекта, субсидирани от съвместно предприятие "Водород и горивни клетки", допълни проф. Владикова. Това е европейската структура, която координира разработването на водородните технологии. Първият проект е за 30 водородни автобуса и тролея за София със съответната инфраструктура. Този проект ще струва над 20 млн. евро. Вторият проект е ретрофит на кораб тласкач за Дунав в комбинация със зарядна инфраструктура и водороден автобусен транспорт за град Русе.
/ЦМ/
ZM1653IF.025
ГБИТК - конференция - Дария Владикова
Четири общини в България са готови да въведат водороден транспорт, каза председателят на Българската асоциация за водород,
горивни клетки и съхранение на енергия
София, 20 октомври /Антоан Николов, БТА/
Четири общини са готови за въвеждане на водородния транспорт - София, Стара Загора, Русе и Бургас. Планът е за 140 водородни автомобила, както и 65 ретрофит тролея, произведени в България с цялата инфраструктура за зареждане с водород. Това каза председателят на "Българската асоциация - водород, горивни клетки и съхранение на енергия" проф. Дария Владикова по време на хибридната конференция "Водородната индустрия - добри практики от Германия. Нови възможности за развитие на България", организирана от Германо-българската индустриално-търговска камара /ГБИТК/ с подкрепата на Европейската инвестиционна банка.
Има и проект за създаване на център за разработване на тези хибридни системи с амбицията те да се разширят към тежкотоварната техника, защото там водородът няма алтернатива. Докато при колите батериите за градско каране са по-ефективни, то за камионите това е водород, обясни проф. Владикова и припомни, че водородът се зарежда 5 минути и пробегът му е съизмерим с този на конвенционалните горива. Тя уточни, че става дума за коли за събиране на боклук, автобуси, тролеи, кораби и локомотиви.
Министерството на образованието и науката /МОН/ финансира първите в България демонстрационни проекти по водород. Професор Владикова ръководи един такъв демонстрационен проект - удължител на пробег 100 км "горивна клетка/батерия" на тролей на Софийска община.
Преди два месеца са били завършени и два проекта, субсидирани от съвместно предприятие "Водород и горивни клетки", допълни проф. Владикова. Това е европейската структура, която координира разработването на водородните технологии. Първият проект е за 30 водородни автобуса и тролея за София със съответната инфраструктура. Този проект ще струва над 20 млн. евро. Вторият проект е ретрофит на кораб тласкач за Дунав в комбинация със зарядна инфраструктура и водороден автобусен транспорт за град Русе.
/ЦМ/
news.modal.header
news.modal.text