site.btaКомисията за финансов надзор направи проучване за предимствата, предизвикателствата и развитието на изкуствения интелект в бизнеса
IF 16:32:01 26-10-2021
ZM1629IF.018
КФН - изкуствен интелект - проучване
Комисията за финансов надзор направи проучване за предимствата, предизвикателствата и развитието на изкуствения интелект в бизнеса
София, 26 октомври /Христо Воденов, БТА/
Комисията за финансов надзор /КФН/ направи проучване сред поднадзорните си лица за предимствата, предизвикателствата и развитието на изкуствения интелект /ИИ/ в бизнеса, съобщиха от КФН.
Темите в проучването са били свързани с тенденциите в развитието на ИИ, ползите и недостатъците от внедряването му за компаниите. Предизвикателствата пред фирмите са инвестициите, които трябва да направят, и нивото на услуга, която да предложат. Ключови за въвеждането на система за изкуствен интелект ще бъдат ясно определените мениджърски отговорности и премахване на възможностите за действия, свързани със законови нарушения.
Изкуственият интелект има потенциал да повлияе на застрахователната индустрия по много начини, посочват от Комисията за финансов надзор. Например, при обработка и приемане на групови искове и откриване на измами при обслужване на клиенти. Технологията подобрява начина, по който се извършват продажбите и услугите, улеснява по-бързото обработване на искове. ИИ помага за смислово насочени маркетингови съобщения за продажба на най-подходящите продукти на клиентите, както и за стимулиране на предлагането. Много застрахователи и сега се доверяват на използването на виртуални асистенти като т. нар. чатботове.
Системите за изкуствен интелект подпомагат инвестиционните посредници при автоматизиране на процеса за определяне на рисковите профили на клиентите. Инвестиционният посредник събира база данни за вида на финансовия инструмент или сделка, която може да препоръча или да сключи; естеството и обхвата на услугата, която може да предостави; нуждите и характеристиките на клиента; типа на клиента; сключени сделки и използвани продукти. Това допринася за намаляване оперативния риск и управлението му, гарантирайки високо ниво на предлаганата услуга, допълват от регулатора.
Машинното обучение има възможност да направи нововъведения в пенсионната система. Голям е потенциалът на изкуствения интелект в откриването и предотвратяването на измами, които най-често са свързани с убеждаването за прехвърляне на пари във високорискови и незаконни схеми. С инструментите за машинно обучение тези рискове се наблюдават, като вероятността от измами се свежда до минимум. Технологията дава възможност за идентифициране на физическото лице, евентуално разрешаване на плащания или ограничен достъп до сметките му.
/ЦМ/
ZM1629IF.018
КФН - изкуствен интелект - проучване
Комисията за финансов надзор направи проучване за предимствата, предизвикателствата и развитието на изкуствения интелект в бизнеса
София, 26 октомври /Христо Воденов, БТА/
Комисията за финансов надзор /КФН/ направи проучване сред поднадзорните си лица за предимствата, предизвикателствата и развитието на изкуствения интелект /ИИ/ в бизнеса, съобщиха от КФН.
Темите в проучването са били свързани с тенденциите в развитието на ИИ, ползите и недостатъците от внедряването му за компаниите. Предизвикателствата пред фирмите са инвестициите, които трябва да направят, и нивото на услуга, която да предложат. Ключови за въвеждането на система за изкуствен интелект ще бъдат ясно определените мениджърски отговорности и премахване на възможностите за действия, свързани със законови нарушения.
Изкуственият интелект има потенциал да повлияе на застрахователната индустрия по много начини, посочват от Комисията за финансов надзор. Например, при обработка и приемане на групови искове и откриване на измами при обслужване на клиенти. Технологията подобрява начина, по който се извършват продажбите и услугите, улеснява по-бързото обработване на искове. ИИ помага за смислово насочени маркетингови съобщения за продажба на най-подходящите продукти на клиентите, както и за стимулиране на предлагането. Много застрахователи и сега се доверяват на използването на виртуални асистенти като т. нар. чатботове.
Системите за изкуствен интелект подпомагат инвестиционните посредници при автоматизиране на процеса за определяне на рисковите профили на клиентите. Инвестиционният посредник събира база данни за вида на финансовия инструмент или сделка, която може да препоръча или да сключи; естеството и обхвата на услугата, която може да предостави; нуждите и характеристиките на клиента; типа на клиента; сключени сделки и използвани продукти. Това допринася за намаляване оперативния риск и управлението му, гарантирайки високо ниво на предлаганата услуга, допълват от регулатора.
Машинното обучение има възможност да направи нововъведения в пенсионната система. Голям е потенциалът на изкуствения интелект в откриването и предотвратяването на измами, които най-често са свързани с убеждаването за прехвърляне на пари във високорискови и незаконни схеми. С инструментите за машинно обучение тези рискове се наблюдават, като вероятността от измами се свежда до минимум. Технологията дава възможност за идентифициране на физическото лице, евентуално разрешаване на плащания или ограничен достъп до сметките му.
/ЦМ/
news.modal.header
news.modal.text