site.btaЯзовир "Студена" ще бъде въведен в експлоатация в мандата на служебния кабинет

IF 17:21:31 28-10-2021
ZM1719IF.020
МРРБ - язовир "Студена" - въвеждане в експлоатация

Язовир "Студена" ще бъде въведен в експлоатация в мандата
на служебния кабинет


София, 28 октомври /Екатерина Тотева, БТА/
Ще въведем язовир "Студена" в експлоатация в нашия мандат, ако всички документи по строежа са наред. Проектирането е започнало през 2012 година, а строителството - през 2015 г., и продължава до днес. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова в предаването "Денят с Веселин Дремджиев" по TV +, цитирана от пресцентъра на министерството.
По темата за автомагистрала "Хемус" Комитова е припомнила, че се работи по лотове от 1 до 3 и съгласно договорите, тези участъци трябва да бъдат завършени през 2024 година. Всички други срокове за аутобана са нереалистични, те са предизборни лъжи. Около 1,5 млрд. лв. са авансово раздадени по процедурата инхаус през 2020 г., е уточнила тя и е била категорична, че няма никакво морално оправдание за тези предварително разсадени огромни суми. Какво става с авансите, ако фирмите фалират, е попитала тя. Инхаусът е процедура, регламентирана със закон от 2016 г. Сега сме 2021-ва, никой не прави коментар доколко е допустима. От бизнес гледна точка това е опасна практика, е акцентирала още министър Комитова.
Във връзка с ремонта на 40 км от АМ "Тракия" - отсечката Чирпан-Стара Загора, която е за 200 млн. лв., тя е обяснила, че не могат да бъдат намерени гаранционни документи. Когато си купуваме кафеварка в магазина, получаваме гаранция за две години, а за 200 милиона все още търсим гаранцията, е допълнила министърът.
Комитова е опровергала отправените обвинения от бившия вицепремиер от правителството на ГЕРБ - Томислав Дончев, че тя проваляла тунела под Шипка. Регионалният министър е отбелязала, че още лятото е дала отговор в Народното събрание, с който Дончев се е съгласил. А той е следният: "процедурата е започнала още през 2015 г., през юли 2021 г. имахме избран изпълнител, можехме да сключим с него договор. Но ако до 3 месеца не бяха осигурени средствата, всичко щеше да отиде в нищото. Днес ситуацията е същата. Нямаме тези 347 милиона лева, които според изпълнителя са необходими за строителството на тунела под Шипка, но се надяваме средствата да бъдат осигурени през следващия програмен период".
/ЦМ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 18:17 на 27.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация