site.bta"Лидл България" обяви, че ще намали въглеродните си емисии с 95 на сто до 2030 г. и ще премине към 100 процента зелена енергия през 2022 г.
IF 17:16:31 09-11-2021
ZM1713IF.005
търговска верига - екология - цели /разширена информация/
"Лидл България" обяви, че ще намали въглеродните си емисии с 95 на сто до 2030 г. и ще премине към 100 процента зелена енергия през 2022 г.
София, 9 ноември /БТА/
Климатичните цели, към които Schwarz Group, се присъедини през август 2020 г. от името на всички свои подразделения, включително и Lidl, са вече официално потвърдени от инициативата Science Based Targets (SBTi) - глобален стандарт за корпоративни действия в областта на нисковъглеродната икономика, съобщава "Лидл България".
Schwarz Group си е поставила за цел да намали оперативните си емисии с 55 на сто до 2030 г. спрямо 2019 г. По този начин цялата Schwarz Group прави сериозна крачка, с която допринася за ограничаването на глобалното затопляне до 1,5 градуса по Целзий, в съответствие с целта на Парижкото споразумение за климата. Като един от най-големите търговци на хранителни стоки и част от Schwarz Group, Lidl се ангажира със собствени научно базирани климатични цели, които се основават на методологията на SBTi и допринасят за постигането на заложените за цялата група цели. Стратегията за климата на компанията включва амбициозни мерки в три основни насоки - избягване, намаляване и компенсиране на емисиите в магазините на компанията и във веригите за доставки, за да окаже положителен принос за опазване на климата.
"С въвеждането на цели, които се основават на научната методология на инициативата Science Based Targets (SBTi) като основа на нашата климатична стратегия, ние в "Лидл България" се присъединяваме към предприетите действия от страна на Lidl, като част от Schwarz Group. Поставихме си амбициозната цел да намалим въглеродните емисии от оперативните дейности в страната с 95 на сто до 2030 година, в сравнение с 2019 г. За да постигнем тази цел, разработихме национална стратегия, която включва редица мерки, сред които преминаване към 100 процента зелена енергия, използване на естествени хладилни агенти в магазините ни, намаляване на хранителните отпадъци и много други. С тази сериозна крачка ние се присъединяваме към действията на групата за опазване на климата и към визията за едно по-добро утре за всички нас", заявява Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".
Списъкът с цели, които Lidl си поставя на глобално и локално ниво, включва:
- Намаляване на оперативните емисии във всички страни на Lidl с общо 80 на сто до 2030 г., в сравнение с 2019 година;
- "Лидл България" подкрепя тази мярка, като си поставя за цел да намали въглеродните си емисии с 95 на сто до 2030 г., в сравнение с 2019 г.;
- "Лидл България" има намерение да премине изцяло към зелена енергия от март 2022 година във всички свои магазини, логистични центрове и административни сгради;
- Постигане на въглеродна неутралност на глобално ниво от 2022 година по отношение на оперативните емисии;
- Тъй като по-голямата част от въглеродния отпечатък на Lidl се дължи на производството на продукти, компанията също си поставя за цел до 2026 г. доставчиците, отговорни за 75 на сто от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят и свои собствени климатични цели, които да бъдат в съответствие със Science Based Targets и да допринесат за общите цели на компанията.
/ЦМ/
ZM1713IF.005
търговска верига - екология - цели /разширена информация/
"Лидл България" обяви, че ще намали въглеродните си емисии с 95 на сто до 2030 г. и ще премине към 100 процента зелена енергия през 2022 г.
София, 9 ноември /БТА/
Климатичните цели, към които Schwarz Group, се присъедини през август 2020 г. от името на всички свои подразделения, включително и Lidl, са вече официално потвърдени от инициативата Science Based Targets (SBTi) - глобален стандарт за корпоративни действия в областта на нисковъглеродната икономика, съобщава "Лидл България".
Schwarz Group си е поставила за цел да намали оперативните си емисии с 55 на сто до 2030 г. спрямо 2019 г. По този начин цялата Schwarz Group прави сериозна крачка, с която допринася за ограничаването на глобалното затопляне до 1,5 градуса по Целзий, в съответствие с целта на Парижкото споразумение за климата. Като един от най-големите търговци на хранителни стоки и част от Schwarz Group, Lidl се ангажира със собствени научно базирани климатични цели, които се основават на методологията на SBTi и допринасят за постигането на заложените за цялата група цели. Стратегията за климата на компанията включва амбициозни мерки в три основни насоки - избягване, намаляване и компенсиране на емисиите в магазините на компанията и във веригите за доставки, за да окаже положителен принос за опазване на климата.
"С въвеждането на цели, които се основават на научната методология на инициативата Science Based Targets (SBTi) като основа на нашата климатична стратегия, ние в "Лидл България" се присъединяваме към предприетите действия от страна на Lidl, като част от Schwarz Group. Поставихме си амбициозната цел да намалим въглеродните емисии от оперативните дейности в страната с 95 на сто до 2030 година, в сравнение с 2019 г. За да постигнем тази цел, разработихме национална стратегия, която включва редица мерки, сред които преминаване към 100 процента зелена енергия, използване на естествени хладилни агенти в магазините ни, намаляване на хранителните отпадъци и много други. С тази сериозна крачка ние се присъединяваме към действията на групата за опазване на климата и към визията за едно по-добро утре за всички нас", заявява Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на "Лидл България".
Списъкът с цели, които Lidl си поставя на глобално и локално ниво, включва:
- Намаляване на оперативните емисии във всички страни на Lidl с общо 80 на сто до 2030 г., в сравнение с 2019 година;
- "Лидл България" подкрепя тази мярка, като си поставя за цел да намали въглеродните си емисии с 95 на сто до 2030 г., в сравнение с 2019 г.;
- "Лидл България" има намерение да премине изцяло към зелена енергия от март 2022 година във всички свои магазини, логистични центрове и административни сгради;
- Постигане на въглеродна неутралност на глобално ниво от 2022 година по отношение на оперативните емисии;
- Тъй като по-голямата част от въглеродния отпечатък на Lidl се дължи на производството на продукти, компанията също си поставя за цел до 2026 г. доставчиците, отговорни за 75 на сто от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят и свои собствени климатични цели, които да бъдат в съответствие със Science Based Targets и да допринесат за общите цели на компанията.
/ЦМ/
news.modal.header
news.modal.text