site.btaГлобалната икономическа среда става все по-неудобна, показва анкетата AHK World Business Outlook за есента на 2021 г.
IF 09:26:01 10-11-2021
ES0923IF.003
Германия - компании - анкета
Глобалната икономическа среда става
все по-неудобна, показва анкетата
AHK World Business Outlook за есента на 2021 г.
София, 10 ноември /Екатерина Тотева, БТА/
Глобалната икономическа среда става все по-неудобна. Това показва актуалната анкета AHK World Business Outlook, в която Асоциацията на германските индустриално-търговски камари (DIHK) обобщава отзивите от над 3 200 германски компании, представени в чужбина. Това съобщиха от Германо-българската индустриално-търговска камара в новия брой на бюлетина си Bulgarien Aktuell, получен в БТА.
Външната търговия е стабилна
В резултат на това оценките на компаниите за икономиката на международните пазари са леко мрачни в сравнение с пролетното проучване. В този донякъде влошен сценарий за глобалния растеж обаче германската външна търговия се представя добре: очакванията на компаниите за своя чуждестранен бизнес се подобряват умерено.
"Въпреки че икономиката в много региони е в застой, германските компании се справят с международните си локации и се утвърждават на световните пазари", казва директорът за външна търговия на DIHK Фолкер Трайер, цитиран от Камарата, обобщавайки резултатите. DIHK очаква, че германският износ ще нарасне със 7 на сто през 2022 г., което е над дългосрочната средна стойност от 4,5 на сто.
Оптимизъм по отношение на собственото бизнес развитие
Като цяло чуждестранните компании оценяват текущата си бизнес ситуация по-положително, отколкото през пролетта: в световен мащаб 52 на сто описват ситуацията си като добра, а само 11 на сто като лоша. Специално в Европа респондентите отбелязват добър бизнес: в еврозоната той е 55 на сто, в други европейски страни (включително Великобритания, Швейцария и Норвегия) - 60 на сто, а в Източна и Югоизточна Европа (с изключение на ЕС) - цели 67 на сто. И с оглед на развитието на бизнеса през следващите дванадесет месеца, по-голямата част от германските компании са по-оптимистични, отколкото преди.
Основните рискове са цените на суровините, икономическата политика и недостигът на квалифицирани работници
Икономическата среда за чуждестранния бизнес става все по-трудна в много региони на света. За 44 на сто от германските компании в чужбина покачващите се цени на суровините в момента представляват най-големият риск за световната икономика, следвани от общите икономически условия като данъци, мита и глоби с 40 на сто. Недостигът на квалифицирана работна ръка също придобива все по-голямо значение (ръст от 29 на 37 на сто).
/ЕС/
ES0923IF.003
Германия - компании - анкета
Глобалната икономическа среда става
все по-неудобна, показва анкетата
AHK World Business Outlook за есента на 2021 г.
София, 10 ноември /Екатерина Тотева, БТА/
Глобалната икономическа среда става все по-неудобна. Това показва актуалната анкета AHK World Business Outlook, в която Асоциацията на германските индустриално-търговски камари (DIHK) обобщава отзивите от над 3 200 германски компании, представени в чужбина. Това съобщиха от Германо-българската индустриално-търговска камара в новия брой на бюлетина си Bulgarien Aktuell, получен в БТА.
Външната търговия е стабилна
В резултат на това оценките на компаниите за икономиката на международните пазари са леко мрачни в сравнение с пролетното проучване. В този донякъде влошен сценарий за глобалния растеж обаче германската външна търговия се представя добре: очакванията на компаниите за своя чуждестранен бизнес се подобряват умерено.
"Въпреки че икономиката в много региони е в застой, германските компании се справят с международните си локации и се утвърждават на световните пазари", казва директорът за външна търговия на DIHK Фолкер Трайер, цитиран от Камарата, обобщавайки резултатите. DIHK очаква, че германският износ ще нарасне със 7 на сто през 2022 г., което е над дългосрочната средна стойност от 4,5 на сто.
Оптимизъм по отношение на собственото бизнес развитие
Като цяло чуждестранните компании оценяват текущата си бизнес ситуация по-положително, отколкото през пролетта: в световен мащаб 52 на сто описват ситуацията си като добра, а само 11 на сто като лоша. Специално в Европа респондентите отбелязват добър бизнес: в еврозоната той е 55 на сто, в други европейски страни (включително Великобритания, Швейцария и Норвегия) - 60 на сто, а в Източна и Югоизточна Европа (с изключение на ЕС) - цели 67 на сто. И с оглед на развитието на бизнеса през следващите дванадесет месеца, по-голямата част от германските компании са по-оптимистични, отколкото преди.
Основните рискове са цените на суровините, икономическата политика и недостигът на квалифицирани работници
Икономическата среда за чуждестранния бизнес става все по-трудна в много региони на света. За 44 на сто от германските компании в чужбина покачващите се цени на суровините в момента представляват най-големият риск за световната икономика, следвани от общите икономически условия като данъци, мита и глоби с 40 на сто. Недостигът на квалифицирана работна ръка също придобива все по-голямо значение (ръст от 29 на 37 на сто).
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text