site.btaХотели в четири града в България ползват роботи на рецепцията
IF 14:55:31 12-11-2021
IS1453IF.008
Варна - университет - туризъм
Хотели в четири града в България ползват роботи на рецепцията
Варна, 12 ноември /Мила Едрева, Данаил Войков, БТА/
Хотели в четири града в България - София, Варна, Пловдив и Бургас, ползват роботи на рецепцията и в ресторанта, съобщиха днес гл.ас. Златка Тодорова-Хамдан и докторант Антонио Хаджиколев от Колежа по туризъм във Варна по време на кръгла маса, посветена на смарт решенията за развитието на сектора у нас в условията на пандемията от COVID-19. Дискусията, организирана от Икономическия университет в града, бе с международно участие и се проведе онлайн.
Фокусът в сектора вече е туристът като потребител, който има нужда от персонализирани услуги, посочиха Тодорова и Хаджиколев. Тяхното проучване сочи, че част от родния бизнес вече се възползва от възможностите на новите технологии, особено в сферата на автоматизацията на процесите, разработването на нови услуги и продукти. Предлагат се триизмерни демонстрации на пейзажи, както и онлайн разходки с дрон. В туристическия сектор в България в момента се ползват 55 технологични решения, но като цяло бизнесът изостава и трябва да внедрява нови услуги, за да наложи страната ни като целогодишна дестинация, бе становището на Тодорова и Хаджиколев.
По данни на Световната организация спадът в пътуванията в туризма в сравнение с 2019 година е между 65 и 80 на сто, допълни директорът на Варненския колеж доц.Генка Рафаилова. Тя припомни, че другият голям проблем пред сектора е, че от няколко години е непривлекателен за работещите и подготвени кадри се насочват към други отрасли. В момента бизнесът е несигурен и заради пандемията, която доведе до промени в правилата, мерките за сигурност, налагане на ограничения. Особено малкият и средният бизнес не винаги имат нужната компетентност за създаване на дигитални продукти, които да привличат клиентите, допълни Рафаилова. Нейната позиция беше, че секторът трябва да мисли за обогатяване преживяванията на туристите и съвременни начини за използване на социалните мрежи. Рафаилова коментира още, че използването на новите технологии създава гаранции за безопасността на заетите и гостите, но браншът ще продължи да разчита основно на човешкия фактор, което изисква подготовка и запазване на квалифицираните кадри.
/ИС/
IS1453IF.008
Варна - университет - туризъм
Хотели в четири града в България ползват роботи на рецепцията
Варна, 12 ноември /Мила Едрева, Данаил Войков, БТА/
Хотели в четири града в България - София, Варна, Пловдив и Бургас, ползват роботи на рецепцията и в ресторанта, съобщиха днес гл.ас. Златка Тодорова-Хамдан и докторант Антонио Хаджиколев от Колежа по туризъм във Варна по време на кръгла маса, посветена на смарт решенията за развитието на сектора у нас в условията на пандемията от COVID-19. Дискусията, организирана от Икономическия университет в града, бе с международно участие и се проведе онлайн.
Фокусът в сектора вече е туристът като потребител, който има нужда от персонализирани услуги, посочиха Тодорова и Хаджиколев. Тяхното проучване сочи, че част от родния бизнес вече се възползва от възможностите на новите технологии, особено в сферата на автоматизацията на процесите, разработването на нови услуги и продукти. Предлагат се триизмерни демонстрации на пейзажи, както и онлайн разходки с дрон. В туристическия сектор в България в момента се ползват 55 технологични решения, но като цяло бизнесът изостава и трябва да внедрява нови услуги, за да наложи страната ни като целогодишна дестинация, бе становището на Тодорова и Хаджиколев.
По данни на Световната организация спадът в пътуванията в туризма в сравнение с 2019 година е между 65 и 80 на сто, допълни директорът на Варненския колеж доц.Генка Рафаилова. Тя припомни, че другият голям проблем пред сектора е, че от няколко години е непривлекателен за работещите и подготвени кадри се насочват към други отрасли. В момента бизнесът е несигурен и заради пандемията, която доведе до промени в правилата, мерките за сигурност, налагане на ограничения. Особено малкият и средният бизнес не винаги имат нужната компетентност за създаване на дигитални продукти, които да привличат клиентите, допълни Рафаилова. Нейната позиция беше, че секторът трябва да мисли за обогатяване преживяванията на туристите и съвременни начини за използване на социалните мрежи. Рафаилова коментира още, че използването на новите технологии създава гаранции за безопасността на заетите и гостите, но браншът ще продължи да разчита основно на човешкия фактор, което изисква подготовка и запазване на квалифицираните кадри.
/ИС/
news.modal.header
news.modal.text