site.btaИТН залага в политиката си за туризма на обособяването на пет стратегически ресора в Министерството на туризма

IF 12:04:31 26-11-2021
ZM1201IF.016
ПП - туризъм - дискусия - ИТН

ИТН залага в политиката си за туризма на обособяването на пет стратегически ресора в Министерството на туризма




София, 26 ноември /Екатерина Тотева, БТА/
"Има такъв народ" /ИТН/ залага в политиката си за туризма на обособяването на пет стратегически ресора в рамките на Министерство на туризма: морски и планински туризъм, балнео, уелнес и СПА туризъм, конгресен, културен и друг туризъм. Това каза Ивайло Кожухаров от ИТН по време на дискусия за развитието на туризма, организирана от "Продължаваме Промяната". Разговорите са част от серията дискусии по ключови политики за изработване на коалиционно споразумение. В дискусиите участват още БСП и "Демократична България".
Предлага се всеки ресор да има свой маркетингов план за действие, защото всеки сектор има различни нужди и политики за привличане на туристи и бюджетът ще се разпредели според броя реализирани нощувки по типове туризъм, допълни Кожухаров.
По думите му Националният съвет по туризъм се е превърнал в "говорилня" затова от ИТН предлагат към всеки ресор да има съответната комисия под председателството на министъра на туризма и с участие на експерти от регионални и специализирани браншови организации. Това ще доведе до допълнителна експертиза и по-добра комуникация между бизнеса и институциите, но най-вече до мониторинг, контрол и обратна връзка, смята от ИТН.
Втора важна стъпка за ИТН в туризма е свързана с маркетинга и брандинга. Според политическата формация България трябва да се ребрандира като туристическа дестинация спрямо новите технологии и глобалните тенденции и да се утвърди като вдъхновяващ брандинг, допълнен с петте основни видове туризъм.
От ИТН ще работят за прекратяване на порочните и корупционните според тях практики за несправедливо разпределение на средства за маркетинг и реклама, както и за координация между министерството и бизнеса за налагането на бранда на страната. Трябва да надградим нашата имиджова реклама в туризма с активна дигитална стратегия, която да е измерима, каза Кожухаров и допълни, че трябва да се постави и акцент върху българските туристи в дългосрочен план чрез извеждане на конкретни послания не само в момент на криза.
Други приоритети от ключово значение са - подобряване имиджа на бранша и квалификация на заетите в него, като например да се стимулира дуалното обучение, както и визовата политика в посока дигитализация на процесите.
ИТН предлагат още да се създаде гаранционен фонд за туроператорска и турагентска дейности, уреждане статута на националните курорти, промяна на концесионното законодателство, като трябва да провежда мониторинг и одит за ефективността и контрол по сключването и изпълнението на концесионните договори в Министерството на туризма. Предлага се и законово регламентиране на настаняването чрез онлайн платформи, за да се изсветлят приходите, както и прозрачно и целево разпределение на туристическия данък за туристически цели, като средствата обратно да се инвестират на територията на общините.

/РИ/
/ЦМ/



news.modal.header

news.modal.text

Към 19:44 на 04.09.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация